onsdag, februari 01, 2006

Trött men harmonisk. :-)

Som rubriken antyder är jag trött men harmonisk. That's it!

...


...


...


...


...


...


Ja okej då, lite till kan jag väl skriva. Jag skrev lite om 'krångel' i slutet av månaden tidigare, och jag tror att tankarna på detta krångel försenat tillfrisknandet till stor del, eftersom jag inte har kunnat slappna av ordentligt. Nu är 'krånglet' avklarat ... och det på ett oväntat snabbt och elegant sätt, så nu behöver jag inte längre bekymra mig för det. Allt löste sig igår och jag har faktiskt sovit ganska bra natten till idag. Visst hade jag mina hostattacker, men jag kunde sova mellan dem och mådde hyfsat bra på morgonen, då jag tvingade mig upp för att springa i tvättstugan. Men jag är trött och har sovit till och från under dagens lopp och min trötthet är inte så konstig eftersom jag pga rethosta och oro inte kunnat sova ordentligt på över en vecka - så jag har en hel del sömn att ta igen. Likafullt känns det harmoniskt ... och denna harmoni kommer säkert att göra att jag får tillbaka hälsan snart - det är jag övertygad om, eftersom det känns bättre idag än vad det gjort på länge. Nu är det visserligen att utmana ödet att skriva att det känns bättre, eftersom det blivit sämre varje gång jag skrivit eller antytt det tidigare - men nu känns det faktiskt bättre. En kul detalj är att Husbybacillerna håller sakta men säkert på att slå ut hela Luleå. Min mor fick en liten förkylning (säkerligen smittad av mig) som hon nu spridit till nästan ALLA sina manliga arbetskamrater ... och så får vi se hur många de sprider vidare bacillerna till. Hoppas hela Lule blir insjuknar! Hehehehehe! Jag är det ondas genius!

---

Februari som blir min sista 'hela' månad i Luleå kommer att bli en hektisk månad med mycket att göra, men om jag tar itu med allt som måste göras med lugn och noggrannhet kommer det inte att bli stressigt alls. Faktum är ju att jag började fundera lite löst på att flytta redan år 2000, lite mer intensivt i höstas och sedan två månader tillbaka väldigt målmedvetet.

---

Vad är det med MSN spaces? Nog för att jag alltid tyckte att det var ett krångelställe när jag hade min blåa blogg där, men sedan de gjorde någon form av "uppgradering" (uttalas med jättelika portioner syrlighet) är det i stort sett omöjligt att kommentera. Ibland går det om man försöker några gånger, men ibland går det inte alls. Därför har jag heller inte kommenterat så mycket i allas fina MSN bloggar - vill gärna, men det går ju inte! Tur att ganska många av er har gästböcker! En sak är säker: jag ångrar inte att jag bytte 'bloggleverantör'. Blogger har varit sällsynt fritt från krångel så här långt (peppar, peppar) och jag har kunnat leka lite med designen i bloggen på ett sätt som MSN aldrig lät mig göra - bl a rubrikskylten längst upp är jag ganska nöjd med (och som nu NATURLIGTVIS inte syns eftersom Filelodge-servern där bilden ligger krånglar - ARRRGGGHHHH!) och skall göra fler varianter att växla mellan så småningom. För några dagar fick jag reda på att det är Google som står bakom Blogger, så det borde betyda att innehållet från blogspot-bloggarna borde vara ganska lättgooglade och det tycker åtminstone JAG (andra kanske tycker annorlunda) är positivt.

---

Slutligen vill jag bara skicka tacksamma cyberkramar till alla som engagerat sig i hur jag mår och skickat värmande hälsningar. De har gjort mycket gott. Även en varm cyberkram till Korplyan som jag gillar mycket, och som för någon dag sedan var extra bra att ha då jag behövde skriva av mig lite. Den största och varmaste cyberkramen går till min ständiga leverantör av 'G'-vitaminer. Gissa vad G:et står för. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Du! Jag dras också med envisa basilusker och virusar - det är INTE kul - man blir ju så utmattad när det pågår i 2 månader som det gjort idag . Nu har jag tack vare, eller på grund av Dig, varit hos Yahoo och gjort mig en avatar, men HUR tar jag den med mig till något annat ställe än Yahoo messenger, för den har jag inte?!?!?
Ha det bra och intag många G-vitaminer *s*
Britt

Anonym sa...

Varmt välkommen till Hotel Blogrob. Jag hoppas att du ska trivas.

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...