onsdag, april 12, 2006

Någonstans under det röda krysset ...

... bor jag. Kan vara bra att veta, om du skulle vara ute på din dagliga helikoptertur och plötsligt känner att du är kaffesugen.
Våren är här och jag har utan sorg i hjärtat ställt undan vinterkängorna (som är så obehagliga att använda på barmark) och plockat fram mina välputsade loafers ... det blir säkert snöstorm i morgon bara för detta djärva beslut.
När jag skriver detta lyfter ett plan från Kallax flygplats utanför Luleå med min kusin med tillhörande pojkvän ombord. Pojkvännen skall göra någon form av bilaffär och besöka systern i Rågsved, men kusinen tycker att det är ett bra tillfälle att se vad det är för ställe hennes vrickade kusin slagit sig ned på och det får man ju vara glad för.
Påsken närmar sig med allt vad godis, ägg och påskkärringar heter och i går fick jag testa min gamla skoltyska på grannens kompis som kommit på besök från Düsseldorf - detta var inte det lättaste ... som att starta en dieseldriven Peugeot 504 (-75) med urladdat batteri .... men på något egendomligt sätt lyckades jag göra mig förstådd i alla fall ... eller så var grannens tyskspråkige kamrat väldigt artig. Never mind. Vad har då han med påsken att göra? Tja, han hade med sig en stor kasse med allehanda tyska godsaker i chokladform till grannens ungar - och så mycket mer behövs inte för att bli populär i det lägret.
Björns Blåa Blogg för en tystare tillvaro nuförtiden, och det beror till viss del på att jag inte tycker att det finns så mycket att skriva om där längre. Det är visserligen alltid bra att ha något ställe där man kan uttrycka sina innersta tankar och funderingar, men skall sanningen fram har denna blogg aldrig varit ett sådant ställe - utan snarare ett litet plottrigt ställe för rätt så ytliga betraktelser av olika slag. Det ligger absolut inget fel i det, men just nu känner jag att jag inte direkt är i behov av ett sådant ställe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jaaa, hm, hör ni nått i luften som surrar - så är det jag som kommer i min helikopter!
Cappuccino, tack.
Eller ja, det går bra med sånt i pulverform också.
Ha en God Påsk och ät nu massor av choklad- och några vanliga ägg!
=)

Anonym sa...

Det ser ju riktigt trevligt ut, ditt nya boende. Med gröna träd bakom huset så du inte får Fjollträsksjuka (motsv. lappsjuka).

Få nu se om kusin godkänner ditt val ;-)

I övrigt: en Glad Påsk tillsammans med familjen
önskar Pova

Anonym sa...

FEL, FEL, FEL - jag klickade galet. Ovanstående kommentar är från Pova - enbart Pova.
Snön är borta :)

Anonym sa...

Fanken, jag som låg sjuk när det var dax för kvaståkningen :( Annars hade jag ju kunnat följa kartan bra!

Men jag har ju mina ordinära flygrutter, så man vet aldrig...tjecka skortstenen om ni hör några konstiga rasslande hostande ljud..OM ni har skorsten annars får ni väl kolla något annat, typ ventil eller något sånt he he.

Som sagt, legat för pall hela påsken så därför får jag önska er en GLAD forsättning på den, hm idag då, och en trevlig fin vår! Taggningen var kul att läsa, hoppas Dr Snuggles svarar :)

Jättekramen
Munin

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...