måndag, oktober 23, 2006

HÖSTLOVET NÄRMAR SIG ...

... och både idag och i morgon är jag ledig, eftersom ca 90% av mina elever är muslimer och eftersom Ramadan tagit slut i dagarna - vilket betyder muslimsk helg. Första gången jag haft någon glädje av Islam, vad jag kan påminna mig.

Men, som sagt var, höstlovet närmar sig och under detta kommer jag att åka upp till Luleå för att träffa släkt och vänner. Snön har enligt uppgift kommit till Luleå och jag har inte ens några vinterskor för tillfället - så jag lär nog bli illa tvungen att göra lite skoshoppande innan jag åker ... jag som hatar att shoppa kläder och sådana saker ... men mina blåa gympaskor lär inte gilla det norrbottniska underlaget. Nå, det skall bli skönt att få se sina gamla trakter igen och att träffa lille Rulle (som kanske inte känner igen mig), diverse släktingar, lite kompisar och mina skivor (skall försöka släpa med mig en del på återfärden ... skivor alltså). Dessutom lyckades jag fixa nästan misstänkt billiga tågbiljetter ... undrar om man tvingas gå ut och skjuta på???

Vad händer annars i den BeJiska tillvaron? Tja, när nöden är som störst brukar alltid något intressant hända. Jag börjar misstänka att jag trillat dit igen ... och fallit för en rödhårig lärare med en massa skivor ... nej, jag har inte blivit förälskad i min egen spegelbild - utan i en omåttligt trevlig tjej på andra sidan Atlanten. Vem har sagt att man skall göra det lätt för sig? Och naturligtvis är det alldeles för tidigt att säga vad detta skall leda till ... om det överhuvudtaget skall leda till något ... men nog är det både inspirerande och spännande. Något som kan behövas nu i höstrusket.

5 kommentarer:

ANNA-LYS sa...

Ha ha ha ...
Nu först förstår jag (härmar Agneta Fältskog)... att din kommentar hos mig var ironisk :-D Tuff shit ... jag som redan svarat dig hos mig :-(

V A D K U L ... för vi redheads är ena livliga krabaterskor ... skor, ja ... får man ej göra på andras bekostnad ... snöskor är väl att rekommendera framför snörskor i Lule?

Rulle känner igen dig, var så lugn. Men, han kommer att möta dig med föraktfull min med nos och svans i luften. Gå ett varv runt dig ... nosa ... och med högburet huvud gå där ifrån ... med all tydlighet visa att du luktar urbanskt! ;-)

Senare ... är Ni ett igen!

ANNA-LYS sa...

För att vara en Nordkalott är du en ovanligt varm människa!

ANNA-LYS sa...

... med 100% säkerhet ;-)

Anonym sa...

Hej där!
Ser att du är tillbaka och kanske rent av på väg mot nya äventyr.
Skönt att läsa!
=)

Anonym sa...

Oväntad ledighet pga Ramadans avslutning - multikultur?
Såklart Rulle känner igen dig - om han vill. Hälsa honom från mig! Och se nu till att inte införskaffa något virus från Luleå.

Jo, jag har haft det skönt, ska väl blogga om det någon dag när jag känt att jag landat här. Blir lite seg när lufttrycket sjunker och det regnar ute...

Hmmm, en rödhårig tjej... kan hon tänkas vara pålitlig? Fast hon samlar ju skivor förstås ;)

Kram, kram från Pova

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...