söndag, oktober 15, 2006

LÅNGCHATT OCH SENDRAG (låter som titeln på en friluftsteaterföreställning med Stefan och Krister)

Tänkte egentligen vara flitig och försöka hinna ifatt i jobbet under helgen, och eftersom övriga familjen åkte till Nynäshamn förstod jag att jag i alla fall skulle få arbetsro ... men inte blev det såååå himla mycket gjort. Inte när det gäller arbete och sådana saker i alla fall - men förmodligen behövdes vilan mer. Jag jobbar ganska hårt och brukar vara ganska slutkörd vid slutet av veckan - men det är ju så det skall vara antar jag. Ägnade i stället hela lördagskvällen fastklistrad vid datorn och chattade med andra sidan Atlanten. Ibland glömmer man bara tiden och den trevliga upplevelsen gjorde att jag sedan hade lite svårt att somna.
Men så småningom somnade jag ... bara för att vakna vid tretiden av att någon stack en vass kniv i min vad ... sendrag. Jag brukar då och då få sendrag i foten, men det är oftast ingen fara. Men när jag någon gång om året får sendrag i vaden vill jag bara skrika högt, och det händer alltid mitt i natten när jag sover och jag kan tänka mig betydligt trevligare uppvaknanden. Och sedan känns det hela dagen som om någon slagit en i vaden med ett brännbollsträ. När jag för första gången gick sendrag i vaden för kanske fyra-fem år sedan blev jag livrädd, eftersom jag inte begrep vad det var. Nu vet jag och blir inte rädd längre ... men det kan ju inte ta bort faktumet att det gör (ursäkta franskan) skitont.
Det var väl straffet för att jag hade så roligt när jag chattade kan jag tänka mig ... somliga straffar vår herre med det samma.
....
Fast nog var det värt lite smärta ...

5 kommentarer:

ANNA-LYS sa...

"... med Krister och Stefan" :-))

Lång-Dragen Sen Chatt får onekligen sina efterdyningar i IRL, men att koppla det till fossingen är väl ändå att ta i. Smärtan kan jag tänka mig, får själv nån sorts kram i ena vaden ... så jag vaknar en halv meter över sängen. Skönt är att det sker mycket sällan ... har aldrig funderat vad det kan bero på ??? Kanske har jag drabbats av bloggvad ???

Sänder lite syndomdigkänsla :-)

ANNA-LYS sa...

Hejsan
Sover Björnen? eller vill det onda inte ge med sig?
Nog klarar du att förflytta dig över till mig? Skulle vara tacksam för en vidareutveckling eller en musikkritikers synpunkt.

One more thing: Jag fick ju spela din "Bloggarvisa" på min Spot, men ... jag har tänkt om lite. Jag har ju relativt många besökare som inte är gamla BBB:are. Hur ser du på om jag "Introducerarar musikfenomenet Björn? ... vilken låt skulle i så fall passa bättre på min lilla cosmopolitiska fläck i rymden? Alternativt: No Way ... live me Alone!

*Kram*

PS Tänkte IF ... ngn ggr slutet nästa vecka DS

interpersonella@gmail.com

Anonym sa...

Vafalls? Har jag närt en falsk bloggnedläggare vid min barm?? (Have I harboured a false blogdownlayer in my breast?)*he he* Välkommen i klubben!

Sendrag är ju inget skoj. Har du slarvat med den obligatoriska stretchingen efter chattningarna?

Very good gummisnodd att du och Galina har hittat en förlikning i kärleksmålet. Det har jag och V. också. Knepiga jävlar, men vad fan gör man? *ASG*

Jag har bytt spaceplace. Tänkte byta till annan bloggleverantör, men hittade ingen som föll mig i smaken. Så jag stannar på sega MSN. Testa att gå in med IE om du inte kan kommentera i bloggen. Mozilla funkar tydligen inte alls på nya Live Spaces :-S
Annars har jag lagt mig till med en gästbok.

Jorå, så att... ha det gott, mannen.

/ Robj*veln

Anonym sa...

Jag VET att du älskar att trixa med länkarna!

Iron Maiden på Globen 06-11-19 = Scendrag!

Anonym sa...

Bedrövelser och pladask ner i djupet, kravel upp igen - kul chatt åsså sendrag i vaden - du lever ett varierat liv, BeJi.
Kramp i vaden vet jag vad det är - usch och fy. Sendrag, är det samma sorts elände, månntro?

Känns trevligt och tryggt att du bloggar trots att du lagt ner bloggen. Jag tycks ha blivit van vid att du finns där... nånstans.

Kämpa på, gosse!
Kram från Pova
nyss hemkommen från Bergslagen

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...