onsdag, juni 22, 2005

DENNA EVIGA SOMMARFÖRKYLNING!

Jag brukar sällan klaga öppet och högt över eventuella krämpor och sjukdomar, men sedan jag blev färdig med skolarbetet och därigenom andades ut och kopplade av, så dröjde det bara några dagar innan sommarbacillerna kastade sig över mig. Jag brukar aldrig bli sjuk längre perioder, oftast beroende på att jag har haft så mycket att göra så basiluskerna inte haft någon chans att komma åt mig - men nu har jag varit dålig till och från i tre veckor. Det kändes som om det gått över lagom till slutet av förra veckan och spelmansstämman - men sedan vände det igen.

Jag vet ju att det till stor del är en reaktion på att jag är färdig med min långa utbildning, men det gör ju inte tillvaron särskilt mycket roligare. Och inte har jag kunnat springvicka inom äldrevården vilket jag tänkt göra under juni månad - eftersom jag med min sommarförkylning skulle kunna ta kål på några av de spröda gamlingarna - och det vill jag ju inte. Dagligt datorarbete har jag orkat med, men jag har blivit alldeles slut av att bara gå ned till affären för att handla. Jag avskyr att vara sysslolös - är inte van vid det helt enkelt - och avskyr ännu mer att nästan inte orka något.

Hoppas slutet av juni (efter midsommar) och juli blir bättre. Det blir det nog. Jag behöver nog bara få detta ur kroppen.

Tänker inte skriva mer om sjukdomar från och med nu. Jag har inte skrivit om min sommarförkylning tidigare eftersom jag inte anser att någon borde ha någon som helst glädje av att läsa om något mitt snörvlande. Detta var ett undantag, men har man inget annat att skriva om så har man inget annat att skriva om.

Hoppas på en piggare midsommar i vilket fall som helst. Fast katten Rulle gillar att jag är i stillhet, eftersom han gillar att sova bredvid husbonden.

Nå nu tystnar "Husbondens Röst" (eller "HMV" som "vi samlare" brukar säga) för ikväll.

KOMMENTARER: 

Tack för uppmuntrande ord och kommentarer!!! Jätte-trevligt. men det där med dunder-koll, känner jag tyvärr inte riktigt igen, fast jag önskar det var så!!! Förrästen är bilden på dig jätte-fin! Hoppas också att du kryat på dig nu! Stor kram och med önskan om att du får en härlig midsommar! Kram Fatou. 23 juni 16:53

.....Kommer smygandes efter Fatou*L* Blev ju lite nyfis sen jag såg att du hälsat på inne hos henne. Fin sida och ett stort GRATTIS till den nyblivne läraren.Önskar dig Lycka Till i den värld som befolkas av det finaste vi har...Barnen.Trevlig Midsommar/karin Angeletta 23 juni 17:35

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...