torsdag, juni 23, 2005

PLÖTSLIGT BLEV JAG MODERIKTIG!

Ibland kan man inte låta bli att läsa strunt. I Aftonbläddret står det att våra "kändisar" låter sina barns hår växa så att de blir långt och rufsigt. Under barndomsåren hade jag ofta långt och rufsigt hår (vilket ett av mina fotoalbum här vittnar om) och till och med nu är jag ganska långhårig och smårufsig.http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,663824,00.html

Då är det bara det där med kända föräldrar som inte riktigt stämmer. "Salig far" gick till de sälla jaktmarkerna utan att lämna några större spår efter sig, men min mor har för ca 10 år sedan varit på bild i en av lokaltidningarna tillsammans med dåvarande landshövdingen ... Brodin tror jag han hette. Så om jag räknar bort det där med kända föräldrar så är jag riktigt moderiktig - förmodligen för första gången i livet. Jag hade t ex inte cerisa byxor 1985.
Nog om detta.
Det blir ett lättare midsommarfirande trots allt, men majstången överlåter jag åt de som går igång på sådana saker. Men en god midsommarmiddag med ett gott midsommarvin blir det säkerligen. Så måste jag ge mig ut och plocka blommor att sätta under kudden. Tyvärr har jag uruselt sinne för olika växtsorter och känner i stort sett bara igen maskros och rölleka.

KOMMENTARER: 

Haha.... Rölleka är en bra medicinalväxt dock... Jag har också (väldigt) långt och (väldigt) rufsigt hår........Imorgon ska jag skriva min midsommarblogg. Den ska handla om när jag var fjorton och la blommor under kudden. / Natricia 23 juni 22:53

Glad Midsommar Björn!!Goa hälsningar från mig! / Jenny 24 juni 09:47

LOL!Långt och rufsigt hår?:) *får något drömskt i blicken*Jag älskar att leka med någons hår, att rulla det på fingret, stryka över, lukta på det, rufsa till det, jaa...:) Så nu är du förvarnad...:):):) / Galina 26 augusti 16:07

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...