onsdag, juni 29, 2005

EN FIN DAG

Ja, hur ska man beskriva den här dagen?

En av anledningarna till att jag aldrig trodde att jag skulle bli en bloggare är att jag aldrig varit särskilt villig att hälla ut mina innersta tankar och göra dem offentliga. Jag har alltid tyckt att det räcker om jag själv vet om vad jag innerst inne funderar över. Därför är mina bloggposter kanske inte alltid sååååå otroligt djupsinniga och personliga (då menar jag till innehållet – inte till språket). Därför vill jag inte heller skriva så mycket om dagens (och de senaste dagarnas) upplevelser, men jag kan inte säga annat än att de har varit … intressanta … och spännande … och upplyftande. Jag vet inte riktigt varthän det leder om det överhuvudtaget leder någonstans … men det skall bli intressant och spännande att följa. Överhuvudtaget en fin dag – på många olika sätt.

Och så sedan loggar jag in här och får läsa så många fina saker som gör att jag får svårt att hålla mig från min egen blogg och svårt att hålla mig från era bloggar. Ni är allt bra fina . Nu börjar syrlige och osentimentale BeJi bli blödig tror jag. ”Bara å bunt ihop han å slå ihjäl han – en ska int’ va blöt!”.

Framtiden må vara oviss, men det känns riktigt intressant att stega in i den och se den bli nutid. Om det sedan bär åt pipsvängen eller åt något annat trevligare håll återstår att se – men vägen dit har många förutsättningar att bli intressant.

Ha det!


KOMMENTARER: 

En karl som vågar visa känslor, det är en riktig karl det! Kram! / Fatou 30 juni 08:43

Hahaha.... Du är rolig du...Man kan ju vara personlig på olika sätt.../Natricia 30 juni 10:01

Har tjuvkikat här ett tag. Har lagt till dig i min blogglista nu. / L / Wimsa 30 juni 12:05

Well.... Jo tydligen så tycker jag att Gammelstad är mardrömslikt undermedvetet....Ska jag ta allt detta som ett tecken på att jag helt enkelt spenderar för mycket tid framför bloggen och tv.n?? / Natricia 30 juni 13:30

Jamen stackars lille Smucke! De vet ju inte bättre de små liven. Svenne gillar också gummi...han har närapå bitit av sladden till mobilladdaren, och en lampsladd..och telefonsladden! Man får passa honom, han är tjock men jäkligt snabb... Jag hade en häst en gång "Klanten" ( ja han hette Galant egentligen..men..) som verkligen älskade karamellen Kungen Af Danmark! Han blev som tokig bara han fick en misstanke om att sånt fanns i min ficka eller väska... Och vår undulat Putte satt gärna mitt i Whiskeyglaset om han kom åt, man var tvungen att lägga glasunderlägg på glaset för att hejda honom! Han blev 16 år och hade hemsk gikt på slutet. Han brukade ramla ner från sin pinne på natten, med ett brak, då fick vi gå upp och häkta upp honom på pinnen igen :) Det var på Svingelstigen i Gammelstad det !!! / Munin 30 juni 13:53

Måste du skruva ihop gitarren varje gång du ska lira? / Munin 30 juni 13:55

Nej. man måste inte skruva ihop gitarren, men man måste vara beredd på att mitt under spelning byta trasig gitarrsträng (dvs "wire") skitsnabbt och dessutom stämma eländet. Har man då inte med sig "wire" blir kapellmästaren (dvs i det beskrivna fallet - JAG) sur. / Björn 30 juni 14:06

Vet du vad som är det mest intressanta med din blogg? Att mán kan se hur den utvecklas - med varje dag som går!:) De allra flesta bloggar jag läst är statiska i den mening att det i princip är samma känslor och tankegångar som återspeglas i ord (även om de är skrivna fantastiskt underhållande!). Att du skriver otroligt levande och klart har många innan mig påpekat, men jag tror att jag är den första som understryker Förändringen: att man kan se hur ditt inre förändras.:) Det kanske beror på att jag ju nu håller på och läser allt från början i ett enda andetag, men f...n vad kul är det!:):):)I love yoy! Hoppsan, sa jag det igen?:d So what!? :) / Galina 26 augusti 16:40

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...