måndag, juni 20, 2005

HEMMAOCHTADETLUGNTDAG


Jag har idag lagt ut min egen diskografi på min hemsida och lagt in länkar även där till musikfilerna jag lade in igår. Lite kul ändå. Annars har det varit mest tristjobb vid datorn idag - men sådant skall också göras.

Vad som är än roligare är när personer som är mig fullständigt obekanta (några "cyberkände" jag innan jag startade min blogg via det nedlagda Bredbandsforumet och håller cyberkontakt med bl a genom bloggar på MSN) lämnar kommentarer i min blogg. Det är kul, för då vet man att någon/några verkligen läser, och det är nog enda anledningen varför jag skulle fortsätta skriva blogg. Texter som skrives utan att någon läser dem är döda texter - det har alltid varit min åsikt. Därför försöker jag också skriva kommentarer i andras bloggar - men jag är så BLYG.

G'afton!

KOMMENTARER: 

Ja du, anticimex har jag faktiskt inte provat, men det vore kanske en idé, jag kan ju säga att det finns råttor i lägenheten bredvid... Idag är det lugnt i alla fall.... /Natricia 21 juni 09:52

Blyg? Ja det är jag också, men som tur är så får man ju fundera lite innan man skriver kommentarer, så man stammar ju inte i alla fall. Jag är rätt tyslåten i verkliga livet, jag bodde ju i norra sverige på landet, är det kanske därför??? Min erfarenhet är att de flesta som skriver bloggar är rätt så trevliga, och kreativa, eftersom det är mer eller mindre en förutsättning för att pyssla med sidan etc.. Så skriv på du! /Natricia 21 juni 09:57

Det där med "Döda texter" var mycket bra sagt, kunde varit jag själv som sa det *fniss*. Vill tacka dig för din fundelering om "Lidandet kan vara ett naturligt tillstånd" - jag har diskuterat lite halvfilosofiskt runt den tanken som en kommentat till din kommentar ;-)Kram på dig! / AnnA /Anna Lys 21 juni 12:27

Nämen tjeeenare, grabbhalva! Very najs att glana lite på din blogg.Hyvens bilder du har plåtat. Hmmm,visst ja,du är ju lärare i svenska.Bäst att man cleanar upp sin akt då. *asg*Men du,allvarligt.Ingemar Nordströms som absolut höjdpunkt? he he *ret ret* ;-PHa en skön midsommar.Robban 21 juni 18:55

jag skriver o jag tänker; " så här e det väl i alla hem, med tonåringar..." Men så mycket uppskattning jag börjar få, blir jag peppad att skriva mer, även om det är likadant i alla andra tonårs-hem! Jätte-tack o jätte-Kram! En sliten tonårsmorsa, som behöver liva upp mig själv med att se komiska i även trista situationer! Fatou. 21 juni 19:03

Aha! Du e´ju Norrlänning, du med! Borde väl ha gissat det! (Jag har kvar det i blodet, även om jag bott här nere allt för länge...!) Kram igen! / Fatou 21 juni 19:06

Blyg? Ha! Du har ju alla fall papper på att du KAN skriva eller hur? Man har ju kollat omkring i olika bloggar. (en annan får ju komplex - men alla är ju bra på olika saker).Otroligt vad en del tycks ha det lätt för sig när de författar sina tankar. Oftast inget flams heller utan eftertänksamt och "funderapådethärdu". Jag beundrar dig för att du törs sätta ut dina egna foton. (Kul att se hur du har förändrats ;-) Det ger ju en extra vinkling till din personlighet. Har jag fattat rätt: det finns inga drudeluttar att lyssna på? (jag har i alla fall inte lyckats få fatt idom :-( ......Vänligast Ibbe / 21 juni 20:31

Det här vill jag spontant kommentera, även om du skrev din bloggpost för ett par månader sedan!:) För det första: jag tycker inte att texter som ingen annan läser skulle vara "döda texter". Allt beror på vad den skrivande avsåg med dem. För min del har det aldrig handlat om att finna en läspublik - så snobbig som jag är, bryr jag mig i första hand om att få möjligheten att lätta mitt hjärta.:d Har under årens lopp utvecklat en formidabel "förmåga" att förtränga gårdagen - både på gott och ont (detta kan diskuteras, men helst då i ett förtroligt samtal, sittandes i en och samma soffa och drickandes varsin kopp kaffe :d)För det andra: man kommer oundvickligen att bli "upptäckt" här, förr eller senare. Och jag kan inte säga att jag blev särskilt glad, när jag såg de första kommentarerna - inte för att de var otrevliga, utan för att jag inte alls var angelägen om att få den sorts uppmärksamhet. Tankspridd som jag ibland är, glömde jag att jag faktiskt skrev en blogg på nätet, inte en hemlig dagbok.:dsFör det tredje: jooo, det är otroligt spännande att få läsa andras bloggar! Och jag beundrar enormt människor som vågar skriva öppet om allt som händer med dem och runtomkring dem. Men när jag nu vet att min blogg läses, kopplar jag skyddsmekanismerna (i form av ironi och självironi) in. Med andra ord, jag känner mig inte fullt så fri. Nej, allt jag skriver är sant, i meningen att jag känner så, men: jag skriver inte ALLT som jag annars skulle skriva...För det fjärde: jag gillar dina bilder.:):):) Speciellt den, där du är en tremånaders bebis, bara snäppet större än katten!:dPuss på dig, lillunge!:):):) / Galina 26 augusti 15:55

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...