fredag, juni 17, 2005

EGENDOMLIG DAG


Grått väder, regn och åska i luften under dagens första halva och avslutning i gassande sol. Satt ute på balkongen med kaffe och en Wodehouse, men det blev lite för varmt för att ens kunna uppskatta humorpastejer som Jeeves och Wooster. Tog dock ett par somriga självporträtt. Är man så egofixerad att man startat en blogg kan man lika gärna göra det rejält
Jag såg på Norrbottens Kurirens hemsida att det brann i bostadsområdet där jag växte upp, men efter att ha oroats av de första knapphändiga uppgifterna fick jag senare veta att branden var släckt, att fyra personer var rökskadade och att en hund dött av rökskador. Alla lägenheter i trappuppgången var ordentligt rökskadade, men inga människor behövde sätta livet till - tack och lov.


Jag hoppas på hyfsat väder i morgon, då jag planerar att besöka Spelmansstämman på Hägnans friluftsmuseum i morgon. Under 80-talet var jag varje år som en trevlig tradition, men under de senaste 17-18 åren har jag inte haft lust eller ro att åka dit - men i morgon skall det bli av - om vädret inte är alltför urdj-vligt vill säga.


Tack och bock för idag - och tack för trevliga kommentarer.


KOMMENTARER: 

Morsning! En gladare Munin som *tassar* in i sen timma. Hördu, vad lik Björn Skifs du är på dessa bilder!! Det kanske du hört förr? Björn Skifs är en stor idol hos mig både som artist och skådespelare... Fina bilder i albumet förresten! Glad liten kille verkar det som :) Hoppas du får det jättefint i helgen, lite avundsjuk på dig måste jag erkänna. Har inte varit på spelmanstämma på mycket länge jag heller, sånt är jättetrevligt. Förr var vi alltid på det dels däruppe och också här på vårt Torekällberget. Förmodligen blir det lite spelmansgille iaf på midsommar, för då ska vi dit!! Trevlig Helg BeJi/ Munin 17 juni 22:52

Björn Skifs? Nej, det har jag aldrig hört förrut. Det är väl solen som lyser in i mina kisande ögon som gör det. Men det är en superbra artist med en fantastisk röst - synd bara att han aldrig kommit sig iväg till Alabama och Muscle Shoals studion för att göra en platta - det skulle bli något alldeles extra. Däremot har jag hört att jag är lik Mikael Wiehe - men det var en Björn med mustasch, kort hår och glasögon det - m.a.o. som jag sett ut de senaste nästan tio åren. Björn 18 juni 00:08

Hej BeJi,Tack för din kommentar i min blogg - men branden är inget man välter bokhyllor åt ... fy vad hemskt. Jag har själv med nöd och näppe överlevt en brand och vet vad det betyder att mista alla minnessaker som foto, barnens saker och alla BÖCKER och SKIVOR - tack och lov fick jag ut hunden ur huset så hon finns fortfarande! Jag går på tredje året efter branden och har först nu fått upp full lungkapacitet (klarar återigen att simma minst 1000 meter om dagen) ... och då ska du veta att jag var i mycket bra kondition innan olyckan. I tidningar o dyl. stod oxå att vi var rökskadade men överlevde ...Visst efter att ha legat i hjärt- och lungmaskiner odyl började den långa vägen att bygga upp fysiken samt ALLT nytt - fanns inget kvar, mer än paltorna vi hade på oss. OM du kände dem som var med i olyckan så skicka dem alla foto som du har på dem, så de har någonting!Sen över till mer trevliga saker ... härliga bilder du har i albumet - gillar din stil *tummen upp*Kram AnnA / Anna Lys 18 juni 00:55

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...