måndag, januari 16, 2006

BLOGGPOST NR 100!

Mina damer och övriga!

Denna bloggpost är den hundrade i ordningen sedan jag startade "Björns Blåa Blogg" den 15 juni 2005 - Lite av ett jubileum alltså. För några dagar sedan skrevs dessutom den tusende kommentaren i min blogg och det var Lilla Tanta som skrev den. Tack till Lilla Tanta, tack till alla andra. Hade det inte varit för er hade denna blogg bara kunnat drömma om 100 poster.


Igår kom jag hem från Husby/Kista efter en hel vecka i denna för mig nya men stimulerande miljö, tillsammans med stimulerande människor (inte bara seriefiguren Galina). Nu är jag tillbaka i Luleå, känner mig deppad, stressad, irriterad och på allmänt dåligt humör. Saker och ting som jag inte vill gå in på krånglar å det väldigaste här på hemmaplan. Kan sluta tråkigt. Känner ingen lust för någonting. Inte heller blogga. Dessutom är jag svinförkyld och har halsen igenproppad av slem och annat trevligt. Därför orkar jag inte skriva någon särskild blogg nu när det är jubileum - inte heller skriva om mitt trevliga möte med Robban under lördagen.

Han har däremot skrivit en underbart välskriven bloggpost om detta möte, som jag med glädje länkar till här

Tack för att ni finns.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Shit oxå! Det var tråkigt att höra :-(
Hoppas "krånglet" löser sig snart. Det brukar det ju göra.

I wish you well

Anonym sa...

Tack för den 100 blogg. Hoppas du satsar på 1000 nu. Kram Agge

Anonym sa...

Hej där!
Ledsen att höra att det strular!
Glad att du verkar ha haft det bra ner i storstaden!
Och kul att du lyckats hålla bloggandet igång med ett sådant, för omgivningen, givande resultat!
Hoppas du får ordning på krånglerierna snarast!

Anonym sa...

Men...
jag vet att jag skrev några rader här. Konstigt...

I alla fall... I min blogg finns nu ett litet försök till att få dig på bättre humör.

Kram

Anonym sa...

Välkommen tillbaka hem! Skönt att du fått röra lite på dig! GRATTIS till din 100:e blogg och 1000:e kommentar! Keep on bloging! Kram!

Anonym sa...

Hallå där synd att du skulla kom ner till oss för att hämta förkylning inge kul....hoppas du kryar på dej fort...och att strulet rätar till kvickare än kvickt....och vad det gäller humöret så är det vällan aldrig roligt att skilljas....men hopp finns att allt ordnar sej...pössa katten...hihi kram på avstånd har precis blivt fri från min förkylning....//Nitha

Anonym sa...

Nämen, lillpöjken! Svårigheter är till att bekämpas och gör dig bara starkare att bemöta andra livets påfrestelser.
Själv har jag försökt att få in musik på min sida men det är stört omöjligt och igår höll jag på att bli av med mina över 400 låtar som jag har lagt in i datorn, men det löste sig.
Windows media player har jag fått in på min sida men längre är stört omöjligt att komma.
Sköt om dig nu och ta emot en kram från både Lizzie och Bigga

Anonym sa...

Käre Björn,
Verkar eländigt just nu ... ta den tid du behöver ... vi finns här ... det har vi gjort i snart ett år (BBB-forum inräknat) och det fortsätter vi med. Tänker på dig, känner med dig!!!

Varm öm kram,
AnnA

Anonym sa...

Ja vill åxå va me på din jubilemumsbloggdag ett långt å vackert formulerat i helt korekt svenska, ja vet men du vet ju att jag förbehåller mig rätten att stava fel! But what in the heavens name hamnade du i Stockholm? Va ska en vildmarkskille göra där,va? Nä Björn skämt å sido kämpa på det är stora steg man får gå! Så klart att du kommer få ett arbete. Men din verbala förmåga och din uppländska charm så får väl Nisse på Manpower passa sig! Hälsningar från ett ovanligt tråkigt och kallt Halmstad! Kramiz Ammie

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...