torsdag, januari 26, 2006

Jodå, än lever gubben.

Så här långt en vecka med mediciner, biverkningar och tack och lov även lite verkningar. Dagsformen varierar något gräsligt från morgon till kväll, från förmiddag till eftermiddag, från natt till dag. Jag vågar inte skriva att det känns bättre ... just nu känns det i och för sig så, men så har jag känt många gånger tidigare denna vecka - bara för att må sämre en stund senare ... jag mådde t ex mycket bättre kring torsdag-fredag förra veckan bara för att bli riktigt dålig på lördagen ... men vissa goda tecken börjar skönjas vid horisonten. Jag har börjat återfå aptiten (som har varit puts väck) och jag har börjat få sova kortare stunder på nätterna när jag känner att jag har genomfört dagens hostningspass. Det känns som om medicineringen börjar få effekt - tack och lov ... ni kan inte ana vad less jag är på att vara sjuk - och jag skulle ljuga om jag påstod att jag hade tid att vara sjuk. Om jag är frisk (vilket jag verkligen hoppas) i början på nästa vecka kommer jag att få en jäkla massa viktiga ärenden att genomföra i början av veckan - ärenden som skulle ha gjorts denna och förra veckan ...

Ibland har jag haft igång webbkameran bara för att jag inte skulle känna mig alldeles ensam ... i och för sig är jag helst ensam när jag är sjuk. Jag har pratat med Galina flera gånger om de olika människotyper som finns, de som vill ha uppmärksamhet när de är sjuka och de som vill vara ifred vid sjukdom - anledningen till det samtalsämnet är Galinas två söners olikhet på denna punkt. Den ene sköter sig själv och den andre vill bli ompysslad. Jag hör nog, webbkameran till trots, till den gruppen av sjuklingar som helst vill vara i fred. Ho-hum!

Nej, nu är det dags att sluta prata sjukdomar. Jag minns en skön gammal gubbe på ett äldreboende som vägrade lämna sitt rum under dagarna. Han ville inte träffa några av de andra gamlingarna som bodde där. Anledningen var: "Ääääsch! Di där gamlingarna pratar bara om sina jäävla sjukdomar!". Som sagt var: skön gubbe ... tyvärr död idag.

----

Jag har börjat så smått samla idéer, skriva lite och klura lite kring ett nytt musikaliskt projekt. Jag fick idén sent i höstas och började utforma en struktur kort före nyår. Än är det för tidigt att säga alltför mycket om projektet, men jag tror nog att det blir mitt sista musikprojekt - men jag kan säga så mycket att det rör sig om en sångcykel (har alltid velat skriva en sådan) med arbetsnamnet "Nattfrieri".

----

"SUPERNAKEN"

Jag älskar ju nya ord och lägger alltid nyskapelser på minnet, och jag kan inte låta bli att bjuda på denna ovan citerade nyskapelse som en liten oemotståndlig fyraårig flicka som heter Nilgun lanserade under min vecka i Husby. Jag och Galina kunde sedan inte låta bli att använda ordet då och då i olika sammanhang - så är det med bra ord!

----

Jag ser nu fram emot en lugn veckoavslutning med avkoppling, krafthämtning och tillfrisknande. Kanske spela någon skiva, se någon film, chatta lite, blogga lite och eventuellt göra något nyttigt också ... äsch, 'nyttigt' är ju inte lika nödvändigt, när jag nu tänker efter :-). En sak jag måste göra är att rengöra datormusen (NU IGEN?! Gjorde jag inte det bara för några månader sedan?!), eftersom den fungerar irriterande dåligt just nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lille Björn har du inte blivit bättre än? Fy bubblan vad jobbigt. OM du och galina har haft tillfälle att använda begreppet "SUPERNAKEN" så ofta ... ger det vid en snabb anna-lys svar på frågan varför han är så suker ...
Krya på Dig nu rumpnisse
Anna-Lys

Anonym sa...

Ursäkta gårdagens fadäser. Det måste ha varit
datorns fel för inte skriver jag så illa.
Nykter var jag i varje fall.
Krya på dig i helgen
önskar Bigga

Anonym sa...

Skönt att veta att du lever, fast iofs har jag ju sett det ;-)
Du verkade sitta vid datorn alldeles nyss, djupt koncentrerad. Plötsligt tycktes du titta rakt på mig! Tror inte du såg mig...
Om hostan kunde dämpa ner sig så du sover bättre (för nu verkar det rätt dåligt med det)så blir du nog frisk snart. Hosta är ett elände.

Sålänge du är sjuk råder jag dig att INTE vara supernaken.

En ny kategori människor går in på mitt spejs och tittar, utan att skriva något. Gemensamt är adressen: www1.camarades.com ! Oftast har de varit inne på småtimmarna :)))
Måste vara människor som kollat på dig samt kommentarerna till webbkameran, och sen undrar om kanske jag också har en kamera :)

Krya på dig så du slipper stressa med alla ärenden!

Kram från Pova

Anonym sa...

Kors i taket!!! Efter att har läst ordet "supernaken" förväntade jag mig nästan att se en (väldigt "talande"!:d) illustration på din webbcam!:O:D Men nej, där var det en inte helt naken illustration, som verkade sova fridfullt.:):):)
Nilgun släpade en nallebjörn till mig och sa att jag får hålla mig till honom i väntan på den riktiga "Björne".:D:D:D Du ska veta att hon ser fram emot att återse dig.:)
Alla möjliga anna-lys-eranden och insinuationer undanber jag mig å det bestämdaste!:P:D OK, det har säkerligen hänt att du var supernaken under din vistelse i Husby - men kom inte och påstå att jag inte förvarnade att sådant straffar sig! Skaffa dig en pyjamas för guds skull, älskling, för härhemma är det KAAAAAALLT.:DS

På tal om kallt: vid det här laget känner du till att vi, d v s tokiga ryssar, firar allt möjligt. Och i morgon ska man fira årsdagen av upptäckten av Antarktis!!!:D:D:D Och det var faktiskt ryssar som upptäckte den - hela tre år innan James Weddell! (OK, polynesierna hade gjort det flera århundraden innan, men de "glömde" att dokumentera sin upptäckt, så det räknas inte!:d)

Ja, och nu måste jag försvinna härifrån, vi hörs ikväll! Pusspuss, älskling, krya (någon gång! :p:d:s) på dig!!!

/seriefiguren (jag tror att Truckinator ska få en fin present av mig för att han skaffat mig ett sådant bedårande andranamn!:D)

Anonym sa...

Jag andas ut
Björn är tillbaka i Bloggspacet
God fortsatt bättring önskar

Kerstin H

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...