fredag, januari 06, 2006

Å GALINAS VÄGNAR ...

Galina har skickat en rysk julhälsning riktad till alla vänner i cybern och bett mig publicera den i min blogg ... okey dokey!: "Alla mina och BeJis fina cybervänner, jag önskar er en riktigt God Jul: må alla era önskningar slå in (ju, Soulway - ALLA!:D). Kramar till er, ni är - i ryska termer uttryckt - salt på mitt livs bord.:)"

Ja, varför inte? Ännu är det ju inte tjugondag Knut, så än behöver väl inte julen dansas ut.

Det har varit en lång dag fylld med pappersexcersis och diverse ärenden, och just nu sitter jag (nyvaknad efter att ha somnat till
'Färdknäpp' - vilket visar att jag var trött, eftersom jag gillar farser) och räknar kallt med att kommande natt kommer att bli en tämligen sömnlös sådan. Jag räknar med att ligga och vrida mig och vara full av diverse tankar hela natten - många nätter har varit på det sättet de senaste månaderna, men det gör inget eftersom det är så glada tankar som snurrar runt - så passa på att sitta förtrollade och studera världen genom det tittöga som min webbkamera utgör i kväll, i natt och i morgon - för sedan blir det av naturliga skäl en paus i webbkamerandet ... och det beror inte enbart på att Galina är rädd för att jag kommer att bli tvungen att ändra inställningarna i min webbkamera till 'adult', utan snarare på att hennes dator nog skulle få ett slaganfall om jag försökte använda det systemkrävande webbkameraprogrammet på den - dessutom saknas den fordrade usb-ingången. Ajaj. Men så här såg jag ut i går när jag pratade med G. på telefon - naturligtvis med Rulle vid min sida.


Webbkameran lyckades fånga in ganska mycket harmoni och lycka tycker jag nog ...

Jag känner mig lite ensam eftersom den gode Rulle har åkt till modern och hennes katter Killen och Jolie, men den ensamheten är ju tämligen tillfällig. När jag läste Galinas 'anonyma' kommentar till förra bloggposten insåg jag på nytt vilken sanslöst fantastisk kvinna jag har träffat och vilken otrolig tur jag har haft - och om bara ett och ett halvt dygn får jag
åter träffa henne. Denna gång känns det inte lika nervöst som förra gången, utan denna gången är jag redan nu helt säker på att det blir en fantastisk vecka - och det kommer ganska lägligt. Resan blir lång, men jag är säker på att den inte kommer att kännas lång, eftersom jag vet vad som väntar. Eller hur, producenten? :-).

Inget egentligt 'schema' över vad som kommer att hända kommande vecka finns (åtminstone vad jag vet - jag vet inte vad G. har tänkt - I'll just go by the flow...) men visst vore det roligt att träffa någo
n eller några av er IRL, och om någon kommer har något ett konkret förslag om datum, tid och plats eller dylikt så går det bra att vända sig till mailadressen som finns på min 'egentliga' hemsida. Alltid skall väl något gå att ordna - skam vore väl annars.

Nu avslutar jag denna bloggposten med att säga att det KANSKE blir någon bloggpost skriven i storstaden - det beror till viss del på hur mycket tålamod jag orkar ha med värdinnans gamla dator, men också naturligtvis på att jag förmodligen kommer att ha en del annat att pyssla med. ;-)


Anyway ... vi synes så småningom igen i cybern ... IRL också?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, det får väl bli Pralinhuset då. :-)
*Återkommer*

/ Rob

Anonym sa...

Fulle Rulle nu på dig B (utan Rulle)!
Ha det vääääldigt vääldigt bra!

Anonym sa...

Men det var en jäkel till att ligga och dra sig. Rise and shine, BeJi!

Anonym sa...

Så du torkar kläder på radiatorn?

Ääääh, nu måste jag slita mig härifrån och käka frulle...

Anonym sa...

Morrn morrn
Ser framemot en ny Bloggvisa skapad på IRL-resa ;-)

Kram och ha det gossigt båda 2

// Anna-Lys

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...