lördag, januari 21, 2006

Kramdagen!

Lång och tung natt utan sömn, vilket berodde på att jag fick rethosta när jag befann mig i liggande ställning. F-rbannat trött idag alltså. Jag skall försöka sova halvsittande kommande natt - vilket jag gjort många gånger. När jag led av bronkit i en hel månad för lite drygt två år sedan ägnade jag nätterna åt att sova sittandes - så det skall nog funka bra den här gången. Bara jag får upp lite mer av slemmet i luftrören kommer det nog att kännas lättare och bättre. Men så här kan det inte fortsätta ...

Så natten som var låg jag och vred mig fram och tillbaka och lade mig senare i soffan utan någon sömnframgång. Till slut (klockan halv fem tror jag) gav jag f-n i alltihop och steg upp och fixade frukost - ovanligt morgonpiggt för att vara en lördagsmorgon. Tydligen låg och och snurrade så mycket i min säng framför webbkameran att en okänd figur (med en hotmailadress som inkluderade orden 'cam' och 'sex' - hrrrrmm) i Italien ville chatta med mig :-S. Jag kan inte påstå att jag mitt i natten var på humör att chatta med okända.

Nå, sk-t samma!

För några dagar sedan fick jag detta ryska vykort från Galina:
Texten lyder (enligt Galinas översättning):
"Älskling, med dig är det varmt och ljust, och jag inser vilken tur jag haft..."

Samtidigt berättade Galina att det enligt ryska traditioner är den internationella kramdagen idag den 21 januari. Utmärkt! Det finns få saker som är så fina och trevliga som att kramas. Pekka och Bibbi Langer var kramandets apostlar under många år, men jag tycker inte att några direkt har axlat deras mantlar. Lite synd tycker jag, för det kramas alldeles för lite rent generellt. Det är därför jag har spammat många bloggar med mina cyberkramar idag. Jag tyckte att det var på sin plats en dag som denna ... så kan vi fortsätta vårt närhetsfattiga vanliga liv i morgon.

----

Nu har jag bestämt mig. Om ingen väldigt stor förbättring inträder före måndagen kommer jag att uppsöka närmaste vårdcentral och få mig någon medicin så jag blir av med den här sk-ten. Jag har inte uppsökt någon läkare sedan 1997 - och brukar helst vara halvdöd innan jag uppsöker en läkare. Men nu har jag inte tid att vara sjuk, och det 'vanliga' tillfrisknandet borde ha skett vid det här laget. Urk!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet så ofantligt mycket om sånt som liksom tillhör MIN barndom - långt innan Du föddes - detta har förundrat mig MYCKET :) Kram kram på kramdagen :)

Anonym sa...

Tack för att en annan fick vara med i cyberkramgänget jag kramas till höger och vänster så det här med kramdagen var en bra idè hälsa älsklingen det för jag har också tyckt att det kramas för lite hihi så fram för flera kramdagar under året...Rulle får oxå en kram..morsning/i / vinterkylan

Anonym sa...

Kram tillbaks på dig!
(fast i skyddsdräkt då . . .)
En äkta rysk björnkram, kanske?
Helt rätt att söka lite medicinsk hjälp!
FInns ingen anledning att i onödan gå och vara sjuker.
Dessutom är det väl aldrig bra för hälsan - på sikt heller - att gå för länge med "skit" i kroppen!!
Så det så!

Anonym sa...

Nu skrev jag en lång kommentar och datorn häktade sig! Den gillar inte dina bloggar! Tack för kramen. Visserligen riskerar jag att bli smittad, men vad gör man inte för att få en kram av en 31-åring. Hoppas att du kryar på dig och BIGGA
återgäldar kramen

Anonym sa...

Alltid glad för kramar, tack, tack!
Sänder en bamsekram tillbaka + ett gosande klia-under-hakan (det senare till Rulle, förstås!).

Så förståndig du blivit, nu äntligen börjar du tänka på läkarbesök.

Jag blir helt sjuk efter en katt när jag ser fotot på dig och Rulle. Det finns säkert någon katt som väljer mig bara jag gör något åt saken.

Kram också till Galina, det snudd på ingår när jag skickar kram till dig :)

Anonym sa...

Ja, det är ganska gott..

Anonym sa...

Kramar jätte-varmt och hoppas innerligt att du blir riktigt frisk snart ... himla trist att du är så sjuk så det påverkar inte bara ryskor och oss bloggare utan alla Italienskorna ;-)

Hoppas du fick sova lite natten som gick. / *kram* Anna-Lys

Anonym sa...

Åhhh jätte-tack :-)
Har jag totalt missat - he he aldrig för gammal att lära ;-)
Kram,
AnnA

Anonym sa...

Jasså, Internationella Kramdagen. Där ser man. Tack för cyberkram!
Jaha Bibbi & Pekka Langer var trendsättare på sin tid. det ska jag kolla med Jocke Langer, son och upptäcksresare som för närvarande dockat in på mitt jobb
kulturens tempel i Nacka.

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...