torsdag, januari 05, 2006

TRE DAGAR KVAR ...

Nu börjar resfebern sätta igång ordentligt. De senaste dagarna har jag haft fullt upp av små och stora bekymmer (mest mycket som skall göras på VÄLDIGT lite tid) som tagit upp alla mina tankar så mycket att jag inte ens hunnit med att fundera så mycket på helgens och nästa veckas äventyr. Dessutom har jag mer eller mindre lovat min mormor i Råneå att besöka henne idag, och det skall jag göra också. Tidigare har jag kännt mig stressad över mitt tidigare löfte, men nu känns det helt okej. Mycket av det som skulle göras är nu gjort (en del är ogjort också, men det kommer ju alltid en morgondag ... och förhoppningsvis inte bara EN). Nu ser jag min (och moderns) bussresa till Råneå om mindre än en timma som lättare stretching inför mitt reseäventyr till helgen - så jag inte stukar bussmusklerna. Jag tänker hälsa till mormodern från er alla (vare sig ni vill det eller inte).

Nu har jag haft över 2200 besök på min webbkamerasida ... inte riktigt klokt! Kul att några av er skriver några rader i webbkameragästboken - när nu sådan finns. Och Munin ... du behöver inte oroa dig för att Rulle gjorde något 'olämpligt' i min säng. Han skulle nog hellre kasta sig i famnen på en rabiesgalen schäfer än att göra något 'olämpligt' - ty Rulle är en katt med stil och finess. Jag börjar känna mig alltmer bekväm med kameran och är alltmer ogenerad inför den - är alltmer mig själv inför den. Den enda förändringen i mitt beteende jag kan komma på just nu är att jag sover en aning mer påklädd än vad jag oftast brukar göra - jojo! Kanske den sista hämningen släpper också (det var väl något sådant en viss Saladam hoppades på) vad denna detalj beträffar så småningom. Det gör det lättare att slappna av och vara sig själv när man trots allt vet att bilderna är lågupplösta och inte särskilt detaljerade.

Fast nu blir jag ju offline under en veckas tid när jag reser bort - nåja, jag lär ju inte lida någon nöd av det ;-). Jag har sett att man om man har en egen webbkamera (som är igång) och är betalande medlem i 'camerades' som jag tror att det heter (sidan där jag har webbkameran) så kan man tydligen ta sk 'snapshots' av den sidan man tittar på, och dessa 'snapshots' läggs automatiskt in i ett fotoalbum på samma sida som jag tror att endast medlemmar (betalande och gratismedlemmar - som mig) kan komma åt. Nio gånger har jag blivit fotograferad så här långt. Två gånger vid datorn, en gång i soffan (i morse när jag drack kaffe och tittade på morgonnyheterna) och SEX gånger vid eller i sängen. Mest intressant blev det tydligen i morse efter uppstigningen när jag endast iklädd kalsonger bäddade sängen - då blev jag avbildad hela fyra gånger på mindre än en minut. Nåja, det gör ju ingenting - dels är det tämligen mörkt och murrigt och dels ser man inte så mycket mer än min rygg på dessa mörka lågupplösta bilder. Och för er icke-medlemmar och ickeägare av webbkamera som vill se hur det ser ut när jag bäddar sängen - håll till godo:
Inte särskilt märkvärdigt alltså.

Nej, nu måste jag kila till bussen! Hej svejs!

---

Är nu tillbaka och mormodern hälsar tillbaka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Björn, detta är ju helt underbart! :D Du tar bloggandet till en helt ny dimension! Jag börjar ju bli helt beroende! *S* Vad kommer att hända i nästa avsnitt av Björns blåa blogg??

Anonym sa...

Alltså, jag puffar med en dåres envishet för "Big Brother"!!!
Fast kanske vore det i det här fallet bättre med en "Big Sister" variant.
Damerna faller ju som käglor!
Tur att du har Galina som kan hålla rätt på dig.
;-)

Anonym sa...

"Big Sister"??? :O:P
Aniara, vännen, jag tror faktiskt att jag köper idén, på ett villkor: Jag ska vara producenten!:D:D:D Och så låter vi "en viss Saladam" vara domaren, eller vad säger du, Soulway?:D Gud, det är så himla kul att se all uppståndelse kring dig, my darling...:):):):):):):):) Och du får mer än gärna att fortsätta exponera din lågupplösta uppenbarelse i rutan så länge/mycket/ofta du vill, men vet du vad? - lämna gärna din webbcam hemma i Luleå, när du åker söderut. Ty det jag ämnar göra med dig nästa vecka knappast kan klassas som producentgöra, snarare en (O)Linda-göra (har svårt för namn på alla våra dokusåpaporrstjärnor :ds), och jag har ingen lust att hamna på löpsedlar.:P:D
Å andra sidan, du kan väl packa ner webbcam och använda den i fall du tänker ta en eller ett par omvägar, via salaskogar t ex.:D:D:D
Gud, vad ni är härliga, mina vänner, I love you all...:):):):):)

BeJi, som sagt, underbart att höra dig så glad och lycklig, jag älskar dig!:)

/producenten

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...