fredag, januari 20, 2006

Lite självbelåten idag ...

Rulle är gosesjuk - tidig torsdagskväll ...

Visst! Jag erkänner! Jag är en aningens självbelåten idag och det efter att ha löst ett tekniskt problem med datorproblem, och eftersom jag inte har något sinne för tekniska frågor i samband med datorer har jag all rätt
(enligt mina egna strikta regler) att vara en aning självbelåten. I går kväll, strax före jag och Galina satte oss ned och tittade på T2 tillsammans (vilket gick alldeles utmärkt trots att det är 921 km mellan våra soffor - vi pratades vid per telefon under reklampauserna - tack och lov för reklamkanaler - det sista var en mening jag aldrig trodde att jag någonsin skulle skriva) hade min webbkamerasida börjat krångla och när jag satte mig och tog mig an problemet efter filmen kraschade webbkameraprogrammet helt och hållet. Så började en lång och tröstlöst irriterande process med avinstallationer av diverse program, omstart efter omstart och först när jag installerade en äldre (eller möjligen nyare) version av samma program lyckades jag få liv i min webbkamerasida igen ... Äh PUH! Och när jag tittade på klockan såg jag att klockan var två och att jag borde gått och lagt mig för länge sedan ... men jag är den typen som inte kan gå och lägga ett problem åt sidan innan jag har löst det. Medfödd defekt antar jag.

Så det var med trött huvud men ganska belåtet hjärta som jag kröp i säng och sov som en stock en bra bit in på förmiddagen - och det känns faktiskt lite bättre idag. Fortfarande ganska hostig (men nu börjar slemfanskapet komma upp i alla fall) och småtrött, men det går definitivt åt rätt håll. Min sovmorgon gjorde mig nog gott tror jag ... eller så är det "raringen" Arnolds förtjänst (epitetet knyckt från luden kolja).

*asg* By the way, jag blev full i skratt när jag steg upp i morse/förmiddags och kollade om någon fotat mig under natten (vilket man gör genom att klicka på ikonen som ser ut som ett vykort), och det fanns två nya foton i fotoalbumet. Ett trivsamt där jag låg med bar rygg åt kameran och sov med Rulle liggandes bredvid - så sött och fint ... schå dan (jämtländska, betyder ung. 'titta här'):
... men så fanns ett annat som jag kände mig tvungen att censurera (det är ju trots allt en barntillåten webbkamerasida): ett där jag kliar höger skinka och därmed exponerar ett stycke herrarsel. Inte för att jag är särskilt pryd, men det finns ju en chans att någon bigott amerikan anmäler min webbkamerasida för att vara osedlig - och eftersom det är en amerikansk server som webbkamerasidan ligger på, så tog jag det säkra före det osäkra och raderade bilden från sidan (naturligtvis efter att först ha sparat den på min dator ;-P). Man kan se hur många som har tittat på fotot i fotoalbumet, och en kul detalj (som visar vad som går hem bland webbkamerafluktarna) var att det förstnämnda fotot hade kanske ca 10 personer tittat på, men den numera bortplockade bilden hade ett fyrtiotal personer hunnit titta på innan jag plockade bort den. Destination Moon ...

Det har snackats om ett superkallt (kallare än minus tjugo) och superblåsigt (över tiosekundmeter) veckoslut. Tur att man är sjuk och slipper gå ut ...

---

RIP Östen Warnerbring.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan vännen,
Kul och modigt det där med enmansshow över webben. Bra att du censuerade! OM man tänker ett år tillbaks till BBB-tiden, så är du absolut den siste jag skulle kunna tänka mig skulle exponera dig på detta viset. Jisses vilken utveckling - kanske en vet. artikel på detta? ;-) *skojar*

Hur som helst, nu ligger jag sjuk ... *snyft* ... vilket hör till ovanligheterna, men jag parerar åtminstonde det med ett väder som ändå håller en inne.

Undrar om det kan smitta detta hållet? Har ännu inte vågat titta genom din webcam ... vet ju inte om man kommer över det vid min ålder *asg*

Kram,
AnnA

Anonym sa...

Stackars sjukling!
Rekommenderar varmt te, med kanelstång, honung och en rejäl skvätt rom i.
Krya på dig!
=)

Anonym sa...

Fan, BeJí startar en nakenblogg; det trodde man inte bara för ett år sedan. Men Soulway lär ju uppskatta det *HA HA*.

Kolla in min smörblogg.

Ha det fint :-)

Anonym sa...

Nja, jag tror att Galina the Comic Figure har fått det där om bakfyllefoten. Enligt Lilla Tanta är det internationella tulpandagen idag. Eller var det igår..? *Kan inte komma ihåg alla detaljer*
Men OK: här kommer en cyberkram i retur. Avsändare: Dolphin of course :-P

Anonym sa...

BeJi
****
Tack för kramen den tar jag gärna även om det var en dålig ursäkt att skylla på Galina och ryska seder *fniss* eller var det ännu en test på om jag kontrollerar mina källor innan jag tar det till mig och sprider det för sajbervinden? He he

Internationella kramdagen är den 4 december http://www.greetingcards.com/d/greeting_cards/card_15317_1721.html

Kram Anna Nys

R.I.P Wilson Pickett

Anonym sa...

Svar:
Ja en verklig legend var Wilson Pickett - vi ställde en fråga till dig i bloggen jag gjort till hans ära. Den får du gärna besvara!

By the way, - tack för ditt didaktiska försvarstal ang internationella Kramdagen ;-)

AnnA

Munin Vargatik sa...

Good Lord! Jag tänkte just säga att Robban chockad mig till tårar idag...meeen jag vet inte om inte detta tar alla priser? För det är väl en födelsedagspresent till mig? Bilden alltså...på Rulle he he!
Nämen, tack så alldeles förskräckligt för omtanke och grattisar! Om du visst vad det värmer ett Korpahjärta...just idag faktiskt! Skrälle var rätta ordet :)
Puss på hmm...stuss :)

Anonym sa...

Hmmmmmm - hur kom det sig att Du skrev på jamska ???????

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...