torsdag, december 08, 2005

BEJI-TIPSET

Litet tips i BeJi-kunskap – fantastiska imaginära priser utlovas till bästa resultatet.
Var inte rädd för att chansa – man kan komma långt med sk ’sömmersketips’.

1) VILKEN AV FÖLJANDE SVENSKA ARTISTER FINNS INTE REPRESENTERAD I MIN SKIVSAMLING?
1) THORE SKOGMAN
X) EVA DAHLGREN
2) THOMAS DI LEVA

2) I VILKEN MÅNAD ÄR RULLE FÖDD?
1) FEBRUARI
X) APRIL
2) OKTOBER

3) VILKET MÄRKE ÄR DET PÅ MIN AKUSTISKA GITARR?
1) IBANEZ
X) FENDER
2) WASHBURN

4) VILKEN LITTERÄR FIGUR IDENTIFIERAR JAG MIG MED?
1) KATTEN GUSTAF
X) DON QUIJOTE
2) RIKKI TIKKI TAVI

5) VAD VAR MITT FÖRSTA MUSIKINSTRUMENT?
1) EN GITARR
X) EN MELODIKA
2) ETT LEKSAKSPIANO

6) VILKET MUSIKINSTRUMENT VILLE JAG HELST LÄRA MIG SPELA NÄR JAG VAR LITEN?
1) KLARINETT
X) GITARR
2) FIOL

7) VILKEN SVENSK MELODIFESTIVALSÅNGERSKA HAR SKICKAT ETT E-MAIL TILL MIG?
1) CHARLOTTE PERELLI
X) CAROLINE WENNERGREN
2) LOTTA ENGBERG

8) VILKET KÄNT KOMIKERPAR FINNS AVBILDADE I MITT KÖK?
1) HELAN OCH HALVAN
X) HASSE OCH TAGE
2) ABBOTT OCH COSTELLO

9) ETT VERK AV EN VISS KONSTNÄR HÄNGER PÅ VÄGGEN OVANFÖR MIN SÄNG? VEM ÄR KONSTNÄREN?
1) ERNST BILLGREN
X) LASSE ÅBERG
2) OLA BILLGREN

10) EN UDDA DETALJ MED RULLE ÄR …
1) … ATT HAN ÄLSKAR SALTGURKA
X) … ATT HAN GILLAR ATT BADA
2) … ATT HAN ÄR PASSGÅNGARE

11) VILKET VAR DET FÖRSTA ORDET GALINA SKREV I MIN BLOGG?
1) ”JAG”
X) ”HEJ”
2) ”WELL”

12) DE FÖRSTA ”KÄNDISARNA” JAG SÅG UPPTRÄDA VAR …
1) GYLLENE TIDER
X) TRIO ME BUMBA
2) GALENSKAPARNA OCH AFTER SHAVE

Lycka till!


KOMMENTARER: 
hejsan teacher collegue,Hmmm lite jagcentrerat här idag --- ensam? ;-)Dr Freud-Ella och Dr Phil-Lipa / Anna-Lys 8 dec 19:03

Hej, yngling!Rubiks orm? Var det mojängen som man kunde vrida till figurer som bollar och svanar etc? I så fall var den för jävvla häftig. ;-)Hrm, imaginära priser...Let me see..
1. X
2. X
3. 1
4. 2
5. X
6. 2
7. X
8. 1
9. 1
10. 2
11. 2
12. X
Kom med något svårare nästa gång.Ha det grejjt o slinka lugnt./ Robban 8 dec 19:07

...heee..hee. Jälar vad svårt! Ber att få lite betänketid.Kul grej i alla fall och en extra puss för att Rullefakta också ingår!!!I`ll be back!(((Soulway i fundertagen;-))) / Soulway 8 dec 19:16

Klar. Här kommer min tipsrad:1x112x2xx112Rad inlämnad av Soulway! 20051208 / 8 dec 19:24

Hej Björn! Nu har du fått konkurrans i "läxa-upp-mig" i mina kommentarer, av självaste morsan (JA, det ÄR min mamma! Mormor till mina barn, med andra ord. ) Tillika gammal lärare. OK. till frågesporten (jag är INTE bra på sånt här, men fantasin ser inga gränser) så jag får chansa:
1. 2
2. x
3. 1
4. x
5. 2
6. x
7. 2
8. x
9. 2
10. x
11. 2
12. 1
/ Fatou 8 dec 20:19

*Slog ner en frågesportsledare*Ro hit med priset nu! OK? / Robban 9 dec 05:36

Kul grej, men jag är urdålig på sånt här. Men... här kommer i alla fall min tipsrad2X112X2X112XPuh... det där var svettigt värre. :)/ L / Wimsa 9 dec 09:14

Ger mig inte på det där tipset det får räcka med melodikrysset i morgon. Ville bara informera att Mozilla räven har en ny version ifall att du hade missat det. NR 1,5 och den snabbare.Ha en fin 3:e advent / Bigga 9 dec 14:59

Nej nu är jag väl riktigt knäpp ? Får man inget pris om man lyckas pricka in alla fel ?
1.x
2.2
3.2
4.x
5.x
6.1
7.x
8.x
9.x
10.2
11.2
12.x
Ja, men ett tröstpris kan man väl få....? Någon liten kattbild, eller så.... / Millroll 9 dec 17:44

Ok, här kommer då mitt försök att tippa 12 (13!!!!) rätt på Björn-Tipset:2x1xxx21x22x=) / Aniara 9 dec 19:57

Tja, det kan ju inte bli annat än fel på de flesta eftersom jag chansat. Några rätt har jag iaf ;-)x1x222x11x1x Fråga 6 och 7 är jag säker på. Nu läste jag att Rob har vunnit, men jag ser inte ngt om det här. Så jag har inte kopierat hans rad!!Kram från Pova / 10 dec 03:20

*he he* Jag har en känsla av att jag var kaxig i överkant. The harder they come...Ärligt talat är jag bara säker på fråga 7. Efter att ha läst Povas kommentar är jag även säker på fråga 6 ;-PHa dig nu en förträfflig helg./ Robban 10 dec 06:44

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...