torsdag, december 15, 2005

BJÖRNS BLÅA BLOGG

Ja … det var som tusan! Det trodde jag aldrig (nej, vi vet tjatmoster, du har redan skrivit det några gånger vid det här laget)!

Sex månader.
85 bloggposter.
850 kommentarer (vilket ger ett genomsnitt på exakt 10 kommentarer per bloggpost).
52 olika kommentatorer under månadernas lopp.
Lite mer statistik?
OK då (fniss!):
Av dessa 52 kommentatorer är bara nio män … jojo … den flitigaste kommentatorn bland herrarna är inte helt oväntat Robban som avlämnat hela 82% av det svagare könets kommentarer.
Antalet bloggposter per månad har sjunkit ända sedan den våldsamma startmånaden som bjöd på hela 28 bloggposter. Bottenrekordet var nog femte månaden då det bara blev ynkliga sex bloggposter (alltså, nu menar jag inte sex-bloggposter – det finns andra som är bättre på att skriva sådana), men denna sjätte månad visade en liten ökning då åtta bloggposter skrevs.
Antalet kommentarer per månad steg sakta men säkert för att nå en topp på hela 242 kommentarer bloggens andra levnadsmånad – sedan dess har det sjunkit varje månad och ligger åtminstone just nu på ca 100 kommentarer i månaden.

Nu får det väl vara nog med statistik! Näääääh! Lite till (dräggel) kan jag väl få statistika! Varför inte presentera topplistan över antalet kommentarer i Björns Blåa Blogg lite snabbt? OK då! Men då skall det gå snabbt!!! Jodå, jag lovar! Go man go:

1) Galina, 2) Soulway, 3) Robban, 4) Natricia, 5) Munin, 6) Jenny, 7) Pova, 8) Anna Lys, 9) Aniara, 10) Wimsa, 11) Fatou, 12) Lilla Tanta, 13) Bigga, 14) Smultrondroppen & Millroll, 16) Agge, 17) Dolphin & Myran, 19) BeJi (vem?), Pärliz, Nitha, SMrld, Regnaska, Brummelisa & Kär-Stin, 26) Thetexasalbino & Mingogirl, 28) Ibbe, PsychoJenny & Mojan, 31) Foxymissqueen, Sila, Mattlo, Ammie, 35) Shylark, Gatsten, Mange, Antipeters, 39) Paulastina, Angeletta, Micke, Ulrica, $GO$, MyAngelEyes, Tierra, Amaltea, Megadiamant, Badaren, Josef Ekhamra, 7557Kex, AKS1967 & LenaSolljus.

Äh Puh! Med viss aning att någon eventuellt kan förekomma i listan under två olika namn – ibland missar man när någon väljer att byta namn.

Sådärja! Det var statistiken det! Vad har jag annars gjort de senaste dagarna? Hur skulle ni kunna veta det? Jo, jag har suttit djupt försjunken på universitetsbiblioteket och läst historieböcker (svensk kvinnohistoria – Zzzzzzz) och slumrat mig igenom föreläsningar och babblat på i vanlig stil under seminarierna.

Annars har jag planerat någonting som berör denna blogg och därmed också berör dess läsare – vilket alltså torde vara ni … jag menar, om du läser detta så är du en läsare av denna blogg – elementärt min kära Wimsa (och övriga med för den delen). Det är nämligen så här att detta är min allra sista bloggpost i detta MSN-space … … … … okej, lägg av med den dramatiska tystnaden nu … …

Eftersom jag länge varit missnöjd med MSN och dessutom fått bekymmer med mailadressen jag använder till detta space (vilket inte är en hotmailadress – utan en som jag fick från min Internetleverantör), så har jag beslutat flytta på Björns Blåa Blogg till en annan adress för att sedan så småningom stänga detta MSN-space. Flytten har pågått under en längre tid, eftersom jag naturligtvis inte vill gå miste om allt jag skrivit här … eller jo, DET överlever jag nog att mista, men det vore så tråkigt att tappa alla era fina kommentarer. Det har ju minst sagt hänt en hel del i denna blogg också sedan den stapplande starten för ett halvår sedan – och allt finns kvar (inget är således bortraderat) – så det är därför jag behövt tid på mig att planera denna bloggflytt. Hur har jag då gjort? Varför frågar jag er nu igen? Sluta upp med den där fåniga retoriska ovanan, Björn! Jo, jag har öppnat en sk arkivblogg där alla bloggposter och alla kommentarer från detta MSN-space finns bevarade, och jag har öppnat en annan blogg som får bli ny adress för ”Björns Blåa Blogg”. Jag har valt att använda mig av Blogspot i fortsättningen istället för MSN spaces – jag har testat Blogspot genom att skriva min engelska 78-varvarblogg där, och det verkar så här långt krångelfritt (om man jämför med ’Server’-error- och ’there has been a catastrophical error’-MSN). Man behöver dessutom inte ha ett särskilt konto för att skriva kommentarer där, så det är inget som hindrar er att fortsätta läsa där – om ni inte är MSN-puritaner förstås … men det har jag ännu inte sett något tecken på.

Jag kommer med glädje att fortsätta läsa era MSN-bloggar förstås och kommentera hejvilt … så ni slipper inte undan så lätt!

Så nu skall jag göra som jag undrar om jag är först med att göra … jag skall fortsätta denna bloggpost i min nya blogg hos Blogspot … alltså är detta en bloggpost som påbörjas hos en bloggleverantör och fortsätter hos en annan … kan inte vara så vanligt! Ta på er kängorna, vinterjackorna och häng med … jag har satt på cyberkaffehurran och jag tror jag skall kunna skaka fram några cyberlussekatter …

Här är min nya adress:
http://bjornsblaablogg.blogspot.com/

Jag kommer att låta mitt MSN-space stå öppet ett tag till, så att eventuella eftersläntrare inte tappar bort bloggen min, men allt nytt kommer att skrivas på min nya adress. Detta är (förmodligen) det sista jag skriver i detta MSN-space.

Ja? Vad väntar ni på! Klicka då på länken här strax ovan så fortsätter jag lite till …


Kommentarer: 
Grattis till halvåret!Men oj, hur kan man se hur många bloggposter man skrivit?MÅste man räkna dem själv?Hm...Flytta ja, kan man ju göra. kanske är det mindre krångligt på andra ställen, fast själv tyckte jag det var lite ensligare liksom. (Jo, testade en period i början av hösten)Lite mer av community här på msn.Fast å andra sidan har du väl redan en grupp "hang-arounds" här så, tja.Hoppas flytten går lätt och smidigt!!Och jo, grattis igen!(Räknade just och jag fyller snart sju månader. Fast antal poster orkar jag inte riktigt klicka mig fram och tillbaka och räkna)He! / Aniara 15 dec 05:50

Halloy var inte du språklärare.Har jag fattat fel.För du verkar vara mattematiker.Men jag tycker jag med mina 13 kommentarer skulle stå före fatou med sina tolv.Var är rättvisan?FORTSÄTTER KOMMENTAREN I DIN NYA BLOGGPOST / LillaTanta 15 dec 17:36

Hej BeJi!Hoppas allt är bra med dig. Jag har väl inte direkt varit jätteaktiv med kommentarer, det känns i alla fall bäst att skriva dem då man verkligen känner för det, och idag gjorde jag det! :)Jag behåller nog mitt space, det blir alldeles för mycket att flytta på. Jag tycker inte om att jag halkat ner sådär mycket på listan, jag ska försöka skärpa mig...heheGillar du inte kvinnohistoria? Det skulle nog intressera mig tror jag. Jag har ju redan kikat in på den nya bloggen, ska länka till den istället för den här, så jag inte tappar bort dig.Ha det bra tills nästa gång jag kikar in!Kram Linda / Natricia 15 dec 17:49

Förresten tyckte jag att beji tävlingen avgjores lite för snabbt. Jag hann ju inte vara med.Jag skulle säkert ha vunnit. / Natricia 15 dec 17:51

Jag hittade din blogloska (konstnärlig omskrivning) i min statistik så jag hamnade på andra delen direkt. Så helt tappad bakom en vagn är jag väl int, trots tipsresultatet???Ska självklart fixa länk till till dina blogloskor!!!--- Salas Huldra...ja jävlar..heheeee.heee..I love you!(((Hugs from Huldran herself))) / Soulway 15 dec 18:11

Orkade inte läsa hela bloggen men så mycket såg jag,att jag var nr 13, olyckstalet, det kunde jag förstå :).Du skriver att kommentarerna har minskat. Det måste bero på offentliggörandet om din stora kärlek. Några hade kanske förväntat sig att de skulle ha turen att bli utvalda. Läser färdigt en annan dag.Ha en trevlig 4:e advent med kramen. / Bigga 15 dec 2117

Åh vad jag älskar statistik. :))Aha... du flyttar...Kommer genast!/ L / Wimsa 16 dec 09:09

MSN-puritaner?:):):) Det där gillade jag! Reagerade inte Word på detta epitet? (vad säger svenskaläraren - är det epitet eller något annat?:)).Älskling, det är väl inte konstigare att flytta sin blogg än att flytta på sig själv, eller hur?:):):) Well, vart du än går, följer vi efter dig - vare sig du vill eller inte!:dNu går jag och kollar din nya blogg... och i fall du undrar varför jag inte ringer: jag har tappat rösten!:/:/:/ Det har väl blivit för många grupp-/individuella diskussioner de senaste två dagarna.:dsPusspuss och kramkram, BeJi...:)/MSN-o-puritan :d / Galina 16 dec 22:06
Jag går också i allvarliga funderingar på att byta bloggleverantör ty jag är väldigt trött på strul-MSN.Statistik är roligt. Jag är en kalenderbitare av rang. Tyvärr kan jag inte sammanställa en liknande statistik för min blogg. Jag har ju tagit bort en massa bloggposter. Synd att man ska vara en sådan orolig själ.OK, kilar vidare till det nya stället.SeeYa! / Robban 18 dec 07:34

Hej! Nice space, although i can´t understand it too much:PVi ses vän!BEst wishes from Argentina / JE_TE_SOURIRAS_L´AMOUR - pininaneg 18 dec 20:15

HEJ! TAck very much for your comment! I hope see you soon in your new steps =)I just know a little word in Swedish, not too much... I would like understanding it but I can find any webpage who teach this amayzing language.Well min vän I wish you a happy and excelent Christmast and a wonderfull 2006...See you soon!....... NOs vemos! VI SES!!Noelia =D / JE_TE_SOURIRAS_L´AMOUR - pininaneg 19 dec 19:36

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...