onsdag, december 28, 2005

Minus Tjugofem!

Minus 25 grader ute. Nu börjar det likna nåt! OK då! Nu är det bara futtiga minus 16 – rena rama blidvädret med andra ord. Dock tvingade jag mig ut i vintervädret eftersom jag hade diverse ärenden att utföra i centrala Luleå – och det är sådana här dagar man förbannar att man är slätrakad i ansiktet. Under min mustaschera var det aldrig några frusna överläppar, men nu var det nästan så jag behövde en värmedyna i ansiktet när jag kom hem.

Ett av mina ärenden i centrala Luleå var att betala min julklapp till mig själv – tågbiljetter till den soliga och tropiska södern en vecka in på det nya året … eller tropiska kanske var att ta i, men idag känns det som om alla temperaturer varmare än minus 10 är tropiska. Under eftermiddagen kopplade jag in min nya enkla webbkamera och lyckades till och med hitta en webbplats för den – så nu finns det en webbplats för alla BeJi-voyeurer runt om i världen. Den är inte alltid i gång, eftersom den får min dator att bli väldigt slö när den är online – men ändå:
Här är den.

Har ni riktigt otur kanske ni kan se mig sitta vid datorn och se missmodig ut – ett vanligt ansiktsuttryck när jag sitter vid den förplånkade skräpburken. Kanske jag riktar in den mot andra mer intressanta motiv så småningom, men webbkamerans möjligheter är begränsade … pga kort sladd.

Nu har resfebern börjat gnaga ordentligt inombords … men det är ju skönt att ha något underbart att se fram emot en veckas tid – innan man återvänder till den trista och gråa vardagen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

storebror ser dig, säger jag efter att har lagt på luren :d
Pusspuss, älskling! :)

Anonym sa...

För att inte störa tittade jag på din webcam-plats nu ;-)
Men ... har Luleå egen lokaltid? Det stod 3:27 på din sida, men min klocka var då 4.27.

Förstår att du längtar till värmen, i minst dubbel bemärkelse.

Kram från Pova

Anonym sa...

Jo, visst förstod jag det där med klockan - småretades lite bara ;-)

Pova uttalas med 'o'. Har inte tidigare tänkt på att man kan säga "Påva". Men 'o' ska de va!

Har lyssnat på hela "Från samma tak" nu på morgonen. Favorit: 'Lilla prärjevarg' och 'Vals för prärjevarg'. Men 'n'Enar och den magiska felan', och ... och ... är ju fina också = svårt att inte tycka om hela skivan. 'Koffeinfri blues' fick mig att ta mig en kopp kaffe!
Fick 2 CD i julklapp, en amerikansk med 'gamla godingar', både låtar och artister, titellåt: 'White Christmas' med Bing Crosby! Och 'Silent Night' med Mahalia Jackson!!! Kul, tycker jag.
Den andra torde du inte känna till. Kersti Esserwall-Smårs sjunger nog inte så'nt du lyssnar på... Men en fantastiskt fin röst har hon. Hon bor i Bergslagen, ingift i min väninnas släkt. Alltså väninnan jag blir bjuden till vår & höst.
Oj, kom i skrivartagen! Och jag som ska ut om en stund i "snöovädret". Törs väl inte berätta hur mycket (litet) det kommit. Kanske i morgon när jag vet om det bidde nå't eller inte.

Kram från Pova

Anonym sa...

Ååååh, smygkika genom webkameran. Det vill jag också ju! På dig.
Hoppas jag hinner hem till bredbandet före du använder din julklapp!
;-)

Anonym sa...

Hahaha Vad roligt att titta på dig när du talar i telefon! Har föreställt mig att du som skriver så ordrikt ochså talar mycket, men på webkameran ser det ut som du LYSSNAR uppmärksamt och skrattar ibland.

I Luleå var jag en gång i fyra timmar. Snövallarna var imponerande. Min vän Harry Nyman bor i Luleå och förr i världen kunde man se honom i nån park i nån slags vintrig outdoor julkalender!

Anonym sa...

Hälsningar Kär-Stin (se ovan)

Anonym sa...

Hej Björn..

Skoj med dina besök, dom är alltid lika uppskattade *ler*

Visst känner man förväntan och spänning inför det nya, men min rädsla har styrt mig länge nog och nu vill jag släppas loss.
Så jag behöver ändra en hel del med mig själv, men jag ser inte det som något dåligt!

Vill passa på att önska dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År, kramar Tanja

Anonym sa...

*ROFL* Dagens garv *HA HA HA*
Du kollar på TV. Inget spännande program, va? *asg* he he he, det var för roligt.

Vaddårå? Oron o Pardon regerar ju . :-P
Men det är klart att uttalar man "pardon" på engelska skiter det sig.

Har du kommit fram till vad *asg* betyder nu? Jag har för mig att ditt allra första inlägg på legendariska BBB-forumet handlade om just det. Egentligen heter det väl *ASG*, men jag gillar bättre det avmätta *asg*.
Ibland brukar jag säga "asgarv" istället för att skratta. Hur datorskadad kan man bli?

Gott Nytt År
/ Rob

Anonym sa...

Jag såg "nästaknappen" sen. Skönt. Tänker ju följa ditt exempel och sammanställa lite statistik över bloggen i år. Om jag kan undvika att radera poster vill säga :-s

Anonym sa...

Förlåt, jag är redan inne i 2006. NÄSTA år ska jag sammanställa statistik. Papper och penna hade jag tänkt använda, men det blir jobbigt nog jobbigt...
Jag kanske kan återkomma med frågor om det däringa Excel-dokumentet..?

Ha det fint själv :-) /Rob

Anonym sa...

Skit i det första "jobbigt" *asg*

Anonym sa...

Kollar på Tv ja, men jösses karl - hur nära sitter du egentligen!!??
He!
(Och jo, tebaks i stan med breeeeeband! Härligt!)

Snö, ja. Vitt puder på taken är lika med snöstorm här nere i syd, det du la.

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...