fredag, juli 15, 2005

BLANDADE KÄNSLOR

OK. Då jag inte känner mig särskilt litterär till sinnet idag är det kanske lika bra att stapla upp känslorna i en "Bra"-lista och i en "Bu"-lista:

BRA
Jag har blivit antagen till en kurs i Historia som jag sökt på LTU - inte för att jag vet om jag vill gå den - men ändå
Jag har fått jobb för resten av juli från och med tisdag
Jag börjar bli färdig med min storstädning
Fick ett roligt och trevligt mail från en skivsamlarkompis och jazzmusiker i Birmingham (han skrev också i min gästbok - för de som är nyfikna), som jag dessutom ser som något av en mentor vad beträffar skivsamlande. Han har dessutom förmodligen den bästa hemsidan om gamla skivor som finns därute på nätet. Han gav mig för övrigt ett mycket gott råd angående kvinnor, som jag skall komma ihåg.

BU
Ingen inspiration
Fortfarande mycket pollen i luften även om det blivit svalare, vilket gör att min hösnuva är ganska besvärlig
Jag har insett att jag blir tvungen att bryta ett löfte och göra en person besviken (SKIT!)

Det är den sista posten som gör att jag inte känner mig så himla uppåt.

PS.
Vem skriver inlägg nr 100 i min gästbok?
Fantastiska (dock ej existerande) priser utlovas!


KOMMENTARER: 

God f.m! Här kommer nummer 100! Grattis till alla GODA saker här ovan! Roligt med antagningen, hurraaa! De BU:iga sakerna lägger vi åt sidan :)Tjusig korp ja, hi hi hi! Skuggandet tar lite tid att lära sig har jag märkt...men det kommer väl.Kolla in Robbans present till mig, apropå musik *fniss*. Den finns på både hans sida och min nu.Aaaarhhg...nu fick jag ett finger i örat, barnbarnet är HUNGRIG...igen! Okej mot spisen då...Kraaaam från nr 100 :) / Munin 15 juli 11:55

Hm...måste ju skapa nåra små presenter till mina vänner här...*tänk tänk*... / Munin 15 juli 11:56

Grattis till jobbet! ...och till att storstädningen snart är klar... Undrar just om det åskar hos dig nu? Jag har koll på blixtar via 
http://www.eaglepro.net/weather Danmark är på väg att färgas helrött -man ser blixtarna som röda punkter/kryss. Det är maffeåskvädret på väg mot svenska västkusten, sen vidare hitåt.Men det finns blixtar i närheten av Luleå också. Exakt var ser jag inte på Europakartan, inte en enda stad är utmärkt. 'utmärkt' - dubbelbetydelse som kan skapa total förvirring *fniss*Apropå ingenting: jag prenumererar på Om ett ord; får e-post varje vardag med ett ord och dess historik i korthet. Rätt kul! http://www.omettord.se/ har hela listan, som bara byggs på.Bra att du skrev om statistiken! Jag ska kolla min nu. Hittade den för ett tag sedan, men den var så ointressant att jag glömt bort den.Allt väl önskar Pova 15 juli 15:28

Oj, du har väl inte hunnit fram till din vän i Vladivostok? För några minuter sedan, nästan exakt 23.00, hörde jag en duns (ingen åska, bara nå't som ramlade ute på plätten), jag bytte görsnabbt glasögon och si, ute blåser det vilt, regnet dundrar ner, hit och dit; den här gången är det mer rejält. Kan knappt öppna altandörren, vågar inte öppna faktiskt för då får jag inte igen den. Så vad som dunsade i väggen (?) vet jag inte riktigt. Det blir nog mer vartefter nu, för åskvädret är på uppmarsch. Det täcker stora delar av Götaland, men har inte hunnit ända upp här på ostkusten ännu. Norrköping ligger lite fånigt till för att få riktigt mycket regn, ser det ut som. Men det kan ju ändras.Tack för i afton och go'natt! / Pova 15 juli 23:18

Fatabur??? Nu får du ge mig en språklektion.. Jag skulle ha slagit upp det, men har inget lexikon här just nu... kan inte hitta det. Nej det är inte mitt citat om det är det du undrar, det kommer via Isprinsessan från en bok som heter "All about love" av författare Scott Pecks.....Tanken med det för mig var väl att man ser ett förhållande på det sättet att man har ett ansvar för den andra personens personliga utveckling, och själsliga välbefinnande. Att man ser sig själv och den personen som en unit, (samtidigt som man har andra sk units som sig själv, ens vänner etc) som att om du orsakar den här personen skada på något sätt, kör över personen eller agerar egoistiskt, eller inte ser till personens behov, vad det än må vara, så orsakar du skada till din egen tvåpersons-unit. Alltså skadar du dig själv jämställt med hur mycket du skadar din partner.Förstod du något av det där?Det gäller faktiskt inte bara i förhållanden läs:kärleksförhållanden, utan gäller också med vänner, ens barn, samhället i stort etc.Så tänker jag. / Natricia 16 juli 13:22

Och vad var rådet? ;-) / Robban 16 juli 17:52

Släng BU i papperskorgen och gå vidare med BRA in i framtiden :) / Jenny 16 juli 22:43

Grattis till jobbet och antagningen till kursen. Jag har kommit med på en kurs i Statsvetenskap. Har tackat ja till den. Ska bli intressant, roligt och spännande;) /L / Wimsa 17 juli 11:56

Gosh, är du 190?? Hur har jag missat det?! :)) Neeej...luuuugn jag ska inte flirta, inte min stil sådär direkt..eh nu ljög ja lite faktiskt, snällt flirtig kan jag nog vara *harkel*. Sicket väder idag, det åskar hela tiden och jag har fått x elfel hitills... Tur att jag hinner skriva mellan varven..Måste ju heja runt lite eftersom jag suttit fast i min hårddisk nästan hela veckan. Den dära jädrans hemsidan som aldrig kommer till skott...Nu small det igen...WOW!190...jädrar alltså...de e det jag alltid sagt, de ska va Hasafötter...!! / Munin 17 juli 16:13

EEe.. jag är 1,59 och en halv...men så är ja ju "fusklapp" egentligen...bl a bl a bla... / Munin 17 juli 16:14

jag konstaterar förvånat att ingen av kvinnor, som kommenterat den här bloggposten, frågat vilken råd du fått av din engelske vän - inte en enda!:O:/ Men JAG vill veta det!:P Alltså, jag har ju egoistiska skäl till det, fast jag ska berätta om dem i ett mail senare, inte här... även om den här bloggposten är så gammal att folk nog inte ska kolla upp den... fast jag gör ju det, så det är fullt möjligt att någon annan också får lust att göra det...:)Oj!!! Har alla de kommentarer, som jag skrivit idag, hamnat "på ditt bord"!?:s Din stackars blogg kommer ju att kollapsa av allt mitt struntprat!:ds Men jag kan inte låta bli att kommentera, sorry!:):):) / Galina 26 augusti 20:37

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...