tisdag, juli 05, 2005

VÄRMEN FORTSÄTTER …

Värmen fortsätter ... men jag mår bättre idag, vilket beror på att jag fick sova ordentligt i natt. Jag sov så gott så jag höll på att missa min tvättstugetid på morgonen - turligt nog var det inga andra dårar uppe och tvättade på morgonen så det ordnade sig.

Annars är det en fantastisk värme. Jag pratade i telefon med min mormor i går kväll, och hon sa att så här varmt brukar det inte ens vara (eller kännas som) under turistsäsongen nere på Kanarieöarna, Tenerifa och allt vad det heter. Och hon borde veta - ty det rör sig om en mycket berest dam. Tyvärr börjar värmen och torkan göra att min slumrande hösnuva börjar vakna till liv så smått. Som barn var hösnuvan mycket jobbig, men jag har växt ifrån den alltmer under mina vuxna år, men vid sådan här värme och torka börjar det klia i ögon och näsa igen.

Efter stortvätten satt jag i skuggan på min balkong (vad annat kan man göra en sådan här dag?) och sträckläste "Svålhålet" av Mikael Niemi, och gillade boken. Annars hör inte Niemi till mina favoriter - "Populärmusik från Vittula" är överskattad (förutom av de uppe i Tornedalen som hatar den). Men här lånade Niemi lite av favoriten Douglas Adams lekfullhet och rymdtema, och då blev det riktigt bra. Inledningen var ganska seg, men så småningom tog det sig. Den som söker efter en homogen historia lär dock bli besviken. Bokens handling är tunnare än de flesta utspädda sagosoppor, men den bristen fylls ut av roliga infall och sprudlande lekfullhet.

Obs! Detta är inte Boktipset. Jag har ingen regnbågsfärgad soffa, inget helskägg och nynnar inte till nyckelknippeskrammel. Det ovan skrivna finns med eftersom jag inte har varit med om särskilt mycket intressant och tryckbart idag.

Något mycket intressant har hänt idag, men det behåller jag för mig själv tills vidare.

Annars har jag pulat lite med min hemsida (alltså inte den här - utan min "egentliga" hemsida) när det blev för varmt för att sitta ute. Jag har snyggat till "titel-sidan" lite och rensat lite bland filerna. Inga större ingrepp dock.

En fin dag.


KOMMENTARER: 

Nämen åhhh. Du gör alltid sådär. Skriver "Blabla bla och så läste jag lite i den småtrevliga boken... OCH så hände det något urfantastiskt!!!! Verkligen, sensationellt!!! Men det tänker jag inte skriva om här..." Vart tänker du skriva det då?? / Natricia 5 juli 21:23

Man liksom anar något stort hela tiden i kommentarer som "Vart ska detta sluta..." / Natricia 5 juli 21:26

Ja, inte bara äldrevården och pratkvarnar, från norra sverige också. Vart ska detta sluta?? Tyvärr på "hemmet" är jag rädd...Fast jag flyttar nog när detb är dags... till vasrmare breddgrader. Inte för att det känns som att det direkt behövs nu så hett som det är.... / Natricia 5 juli 21:30

(Den sista kommentaren var på Munins kommentar som hon lämnade i din tidigare blogg...) / Natricia 5 juli 21:30

Som jag skrev i din gästbok Linda, är jag ännu inte riktigt bekväm med att blotta det allra innersta i denna blogg - men jag trodde aldrig att det någonsin skulle bli någon blogg överhuvudtaget - eftersom "det inte är min stil" (Jakobsson, mitten av juni 2005). Tro det eller ej, men jag är en blyg snubbe (som jag tidigare påpekat) - inte när det gäller att skriva putslustiga texter, men när det gäller att lämna ut sig alltför mycket personligt. Hade jag inte ständigt fått så fina och värmande kommentarer hade jag heller aldrig 'fastnat', men nu är jag glad över att vara fast i bloggarnas skara.Jag vill heller inte ta ut något i förskott och vill därför inte bluddra alltför öppet här. Det hela gäller inte bara mig. Därför är jag lite diskret tills vidare. :-) / Björn 5 juli 23:10

Nej, det fattade jag väl att det gällde fler än dig. Men du, jag skojar ju bara. Jag lägger sällan ut mina allra innersta tankar här heller. Mer av dem på Munins sida faktiskt av någon anledning... :)Jag vet ju dessutom att min släkt läser på min sida, så jag försöker vara lite finkänslig ibland... / Natricia 6 juli 09:16

Jag bestämde från allra första dagen att "inte en enda levande själ..." bla, bla, bla... Ja, jag vill INTE att någon som känner mig ska få läsa i min blogg. Så ingen vet att jag gör det, förutom de andra bloggare här (det var nära att jag skickade länken till min blogg till en väninna, men sedan ångrade jag mig och skickade henne en bloggpost med e-mail, utan länken). Det är tillräckligt pressigt, det redan... och om det nu plötsligt skulle hända att någon som jag känner IRL upptäckte mig här, då skulle jag förmodligen radera hela bloggen och sluta blogga för all framtid...Är det någon i din närmaste vänskapskrets (IRL menar jag) som känner till att du bloggar? Då förstår jag att du är SÅ försiktig.:) Eller är det kanske tjejen som läser din blogg?:) Men du, hon kanske inte alls har något emot att du berättar för alla om dina känslor?:d Fast... ja, det här var ju i början av juli, så jag får väl sakta i backarna, tysta min obotligt snuskiga, ofantliga fantasi och läsa först hur den saken har utvecklats!:dMen du, man får bara INTE göra så där mott oss, stackars nyfikna skvallertanter!:P Antingen skriver du vad det är, eller så undviker du att komma med "det har hänt något underbart, men jag ska inte avslöja vad"!:ds / Galina 26 augusti 19:24

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...