tisdag, juli 26, 2005

SÅDÄRJA. TILLBAKA IGEN.

Skall strax hoppa med huvudet före i säng. Hoppas jag inte missar den - ty då riskerar jag viss kroppskada.

Ville bara meddela att min morbror kom över med min upphottade dator i förmiddags. Ganska mycket har jag nu att göra - eftersom det är en hel del saker som skall installeras eller föras över - bl a alla mina räddade filer. Tyvärr får det vänta lite eftersom jag arbetar den här veckan - har just kommit hem efter ett tämligen långt pass.

Dessutom har jag en helt ny (för mig alltså) Windows-version som jag måste utforska och lära mig. Som den gamle 90-talsnostalgiker jag är har jag kört med Windows 98 ända fram till häromveckan. Nu är det XP som gäller - och ganska mycket har hänt ... om man säger så. Mycket blir det ... men ganska roligt blir det nog också.

Tack för hjälpen, morbror Åke.


KOMMENTARER: 

Välkommen till XP-världen *kram* / AnnA / Anna Lys 26 juli 22:33

Härligt BeJi! Lyssnade nyss på Guano (?) och kottar.(Tänk om alla krigshetsare och terrorister använde kottar istället??) Du är ju riktigt läcker och Luleå verkar vara en sund uppväxtmiljö;-)!!!Grattis till XP-versionen också!! Hälsningar Soulway 27 juli 06:28

Mmmm ljuva XP :) Ärligt talat så kan jag inte mycket om datorer, det är ett under att jag klarar av att blogga överhuvudtaget :)Trevligt med en morbror som kan hjälpa! :)Må gott! / Jenny 27 juli 08:34

Var ute och bloggsurfade i största allmänhet när jag snavade in här. *ler*, ja, jag hängde oxå kvar i win98 världen under en lång tid. Bytte till XP för ett halvår sen och det jag har å säga är: Varför gjorde jag inte det tidigare?Jag har så mkt kringutrustning och tidigare fick jag installera allt maniellt, pryl för pryl. I XP finns allt klart så det är bara att trycka dit enheten (rattar, paddar, flygarjojje, webcam, scanner, skrivare... osv *ler igen*.)XP är en härligt miljö, har bra säkerhet, när man väl uppdaterat allt. Den är användarvänlig och klart enklare än win98 (som sagt, istallationerna) *tummen upp*. Nice blogg!Må gott! /Mia. :) / Shylark 27 juli 13:05

Måste bara säja att du är hemskt lik Björn Skifs på profilbilden! / ”GO” 27 juli 19:19

Lycka till med XP! Kram! / Fatou 1 augusti 21:20

så då är jag den enda 98-a kvar...:):):) / Galina 26 augusti 21:31

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...