onsdag, juli 13, 2005

IBLAND SPELAR SLUMPEN PÅ EGOTS DURSTRÄNGAR

Ja, det var bara jag igen.

Jag hade väl inte så mycket att berätta idag och hade faktiskt tänkt ta en dag utan någon blogganteckning. Inget särskilt har hänt, förutom att jag kände mig febrig och jävlig under morgonen och förmiddagen, men det verkar (peppar peppar) ha gått över. Regnet har öst ned under förmiddagen och det har känts så fint så. Under sena eftermiddagen och kvällen har jag städat och varit flitig och skall fortsätta och göra allt färdigt i morgon. Inget att direkt skriva om alltså.

Men … så gick jag in och kollade statistiken över vilka som hittar in till min blogg (visst vet ni att man kan göra det?) – inte för att på något sätt vakta bloggen utan för att det är kul att se vilka som läser den – ”om ens några” hade jag nog lagt till för några veckor sedan – men uppenbarligen har jag en trogen läsekrets – vilket gläder mig högeligen. Jag har redan tidigare skrivit att om ingen läser det jag skriver slutar jag, eftersom det inte finns någon anledning att skriva texter som ingen läser.

Nå, i alla fall, när man läser statistiken kan man se bekanta och obekanta utgångspunktsadresser och de obekanta brukar dessvärre vara sådana bloggar som man inte har tillgång till. Detta får mig att minnas något som någon (jag tror det var Natricia) skrev för en tid sedan: Varför gör ni inte era spaces offentliga? Det är ju inte farligt alls och man väljer själv hur mycket man vill ha med och visa. Just nu känns det lite orättvist att ”Ni får se på min, men jag får inte se på er”.

Nu märker jag att jag glider från ämnet hela tiden. Kanske är det mitt undermedvetna som tycker att det jag skall skriva härnäst kanske inte borde påpekas …

Men … nu kommer det …

På listan över ”statistik och referenter” fanns det någon som hittat in i min blogg via MSN:s sökfunktion och som sedan tydligen kikat i mitt fotoalbum. Men vilka var sökorden som personen i fråga hade använt när hon/han/den/det hittat min blogg?

Jag blygs över att nämna det … så jag låter länken tala …
http://search.msn.com/results.aspx?q=hot+men+site:spaces.msn.com&FORM=SPACES&tempq=hot+men&submit=Search

Sådant är fint för självförtroendet … även om det naturligtvis är en ren slump att jag i min blogg råkat använda de två sökorden vid två olika tillfällen … men strunt samma. Nog växer man allt några centimeter.

Som om mina 190 cm inte skulle räcka.


KOMMENTARER: 

*Skrattar* 1.90, visste inte att du var så lång. Du behöver inte oroa dig mer för förkylningar (lägg ner feberkänslan) för jag har personligen tagit över din beskärda del av olycka denna vecka... Ja, jag visste man kan kolla statistiken, de flesta har hemliga sidor, om de kollar in ens sida regelbundet borde de ju åtminstone bjuda in en till sin egen, eller hur. Så oartigt och egoistiskt annars. 90 procent av syftet med ett space går ju bort om ingen ser det.... / Natricia 13 juli 23:51

Nu händer det för lite både hos dig och Munin... Nåja... det är väl jag som ej har ett liv igen...hmmm... / Natricia 14 juli 18:51

LOL! Nämen, raring, visst är du hur "hot" som helst!:d Nä, jag har ju hört att man kan kolla vilka som kikat in på sidan, men jag har inte lärt mig, rättare sagt, inte intresserat mig för det. Varför??? Låt folk läsa; har de sedan lust/tid/ork att kommentera, så gör de väl det; och om de väljer att avstå från kommentarer då är det väl helt i sin ordning, det också... Och om de har bestämt att ingen utomstående får läsa deras bloggar - då är det helt OK, det med; håller inte alls med Natricia om den saken.:)Själv brukar jag hitta till nya bloggare via de bloggar jag redan känner - antingen via länkar som anges av bloggare, eller via kommentarer som lämnas. Och läser man först kommentarerna, så vet man ju på ett ungefär om man blir intresserad av att gå och kolla själva bloggen eller inte... Det var så jag upptäckte dig också, fast jag minns inte via vems blogg... :):):)Fast nu tror jag att jag slutar utöka antalet bloggar som jag läser. Nu är det skolan som gäller, och jag överväger att lägga ned bloggandet helt och hållet (alltså att skriva en blogg - att läsa andras bloggar kan jag inte sluta med!:ds) / Galina 26 augusti 20:22

190 cm!?:O Och jag som knappt sträcker mig till 165...:s En lilleputt alltså.:ds Fast vad spelar det för roll? Jag är en fin flicka i alla fall.:):):) / Galina 26 augusti 20:28

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...