måndag, juli 11, 2005

DEN SOM FINGE HA SITT BADKAR PÅ BALKONGEN …

Tjatigt att skriva om värme.
Så därför gör jag inte det.
Så mycket.

...

Men, det är klart, nu har det varit het kvalmig sommar sedan slutet av juni. Kan det inte få bli lite svalare - om än för några dagar? Igår brakade ett fantastiskt åskväder loss. En blixt slog ned mindre än en km från där jag bor - och det dundrade och ekade i nästan tio sekunder. Därför trodde jag att det skulle bli lite svalare och framför allt lite mindre kvavt i luften, och även om det var lite svalare tidigt i morse när jag gick till jobbet så var snart den tryckande kletiga hettan tillbaka. I morgon är jag ledig och jag har hört att det skall bli ännu varmare ...

Nååååååd!!!!!!!!

Tänk om man kunde frakta ut sitt badkar på balkongen och ta sig ett bad där. Det skulle verkligen vara idealt att i den heta sommarluften - till grannarnas förfäran krypa näck ned i sitt badkar på balkongen och spendera en hel dag där. Dessvärre är det en orimlig tanke eftersom A) badkaret inte ...

... Jag var tvungen att avbryta där eftersom min telefon ringde, och det var en försäljare av rakhyvlar som körde en lååååååång monolog om deras FANTASTISKA och BILLIGA rakhyvlar. När han var färdig frågade jag honom om han läste innantill ... Lite större krav än så ställer jag på försäljarna ... har man fördjupat sig i ämnet Retorik går man inte på vilket munväder som helst.

Vars var jag? Jo just det:

A) Badkaret går inte att få ut från badrummet utan att man skruvar loss både tvättstället och toaletten.
B) Badkaret går inte att få ut genom balkongdörren.
C) Hyresvärden skulle förmodligen protestera om jag genomförde ett sådant projekt.

Men nog skulle det vara skööönt.
Den som finge (gammal skön verbform) ha sitt badkar på balkongen ...


KOMMENTARER: 

Varmt ja!! Men smält bort har jag inte, inte ens ett kilo he he! Jag trodde det skulle bli hemskt varmt och äckligt på Torekällberget idag, men det var....ljuuuvligt! Och givetvis kunde jag inte låta bli att stöta på även för mig alldeles riktig gammal nostalgi..man var ju som inte ens påtänkt då...vad jag vet hi hi! Lyckades snika till mig någorlunda bilder med den uschla mobiltelefonen iallafall. Torekällberget är sannerligen en riktig oas här mitt i stadens brus. Efter endast några minuter glömmer man båd tid och rum...Stackare på jobbet, jag vet hur svett man blir även om det är svalare inne än ute..Åska märkte jag knappt av men längtade/längtar efter en ordentlig urladdning. Här är kvavt som i en bakugn...Kram och må svalka komma snart / Munin 11 juli 20:14

Ja... det är jättevarmt. Man går ut glad i hågen och med höga förhoppningar och efter 100 meter vill man gå in igen för det känns som att befinna sig i varm sirap... Så kommer man in och det är ännu hetare... / Natricia 11 juli 20:38

Tack! / L / Wimsa 11 juli 21:50

Jo. Nog e det så. Det vore en syn de! Jag sover med öppen balkongdörr - grannarna har nog roligt åt alla mina ljud. Jag gnyr väldans. Tar ju ut svängarna eftersom man i verkliga livet e så tillknäppt !haha. Men sommaren den senaste dagarna har varit suverän (trots att man varit "tvungen" att jobba). Min katt ligger som en utplattad skinnfäll på golvet. Orörlig. Emellanåt vill han bli indränkt av en blöt handduk...Om 10 dar har jag semester. Yess! Hoppas allt e bra med dig å att du har en bra sommar! tycker Ibbe / 12 juli 07:52

LOL! Vilken rolig bloggpost!:):):) Jag har hört, så här i efterhand, att sommaren varit varmast i Luleå i år, så jag kan föreställa mig vilken plåga det var...:s Men jag trodde ju att du, som en äkta svenne, borde njuta av hettan!?:p Är du inte en sådan där löjlig soldyrkare som alla infödingar!?:O:DSjälv fick jag lite svalka om nätterna, då jag sov på balkongen (att släpa ut en madrass går ju, till skillnad från ett badkar :ds - även om jag instämmer i att det ultimata vore just att ha ett badkar på balkongen... dygnet runt!:d)......Är fortfarande chockad... önskar nu att du och jag satt på samma tak... / Galina 26 augusti 19:48

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...