måndag, juli 18, 2005

EN TIDS LEDIGHET … FRÅN DATORN VILL SÄGA

Hejsan alla vänner och fiender.

Om ni inte redan genom djungeltrummorna hört det avled min kära dator i lördags och jag trodde att alla mina filer från de senaste tre årens skrivande var borta med vinden.

Nu har jag upplivat min gamla burk med mun-mot-munmetoden (vilket är ett h-lvete, ty dessa gamla datorer har förfärlig andedräkt) och kunnat rädda alla filer, men det är uppenbart att datorburken snart hängt sig för allra sista gången. Jag har dock pratat med min hygglige datorkunnige morbror, som lovat hjälpa mig att fixa till den och installera om rubbet om jag köper en ny hårddisk (vilket jag snart skall göra) till datorn. Inga problem, menar han, och då får jag väl tro på det.

Så jag är snart tillbaka, men får nu ta några dagars (eller i värsta fall - veckors) ledigt från datorn. Det blir tufft ... ungefär som att sluta röka, kan jag tänka mig. Hela lördagen och söndagen hade jag en sådan djävulusisk datorabstinens, samtidigt som jag deppade för att jag trodde att flera års skrivet material spolats ned i toastolen.

Tur att det inte var så.

Det hade inte varit roligt.

Så det blir lite semester från datorn och från er. :-(, men jag kommer tillbaka.

Tur att man har arbete att fylla ut fritiden med. :-)

Ni är bäst!

Vi hörs!
Bj.

PS. Har gjort några aktuella nedslag och kommentarer i olika bloggar, men min nuvarande dator har extrema problem med dessa MSN-spaces, så det blir inte så mycket mer skrivet och läst här innan en ny dator är ordnad ... och som sagt var, det kommer inte att dröja. DS.


KOMMENTARER: 

Björn i Lule,har du hört talas om CD-skivor? Spara viktigt skrivet material på CD, använd kondom, cykelhjälm och skaffa hemförsäkring hälsar Soulway! 21 juli 06:27

LOLOLOLOL!!!Vilken fantastisk kommentar har Soulway lämnat i din blogg!:D:D:D Svara nu, har du följt hennes goda råd!?:D / Galina 26 augusti 20:40

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...