fredag, juli 08, 2005

SKÖN TRIVSAM DAG I BRÄNDÖN





Spenderade gårdagen i sällskap med min bästa kompis sedan snart 25 år tillbaka i dennes föräldrars sommarstuga i Brändön. En riktig skön dag i solen med krocket, boule och svalkande dopp i det blå vattnet.

Inte lika vansinnigt hett som det varit de senaste dagarna och natten mot idag kom det faktiskt en regnskur. Hurra! Väck med lite gräspollen - men mer regn behövs. Det är vansinnigt torrt i marken och i luften.

Det är fortfarande alldeles för varmt för att sitta framför datorn längre stunder i mitt kombinerade arbetsrum/kök. Det går dessutom inte att laga mat i köket utan att man storknar av värmen. Hoppas på lite svalka och skitväder, eftersom jag skall jobba i helgen och några dagar till. TV4 sänder Stadskampen härifrån på lördag (tror jag - som om jag bryr mig) - så man får hoppas att L-å inte bjuder på sitt vanliga lismande sommarväder, som orten brukar visa upp så fort rikstäckande TV-kameror kommer hit.

KOMMENTARER: 

Brändön...jaha så var nostalgin där igen då :) Min bästa kompis Anna brukade alltid åka till Brändön till sin farmor på loven, alltid i fel ögonblick minns jag hi hi :)Kram / Munin 9 juli 12:59

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...