söndag, juli 03, 2005

FEELIN’ HOT HOT HOT!

Ho, ho, ho!

”Slita i mitt anletes svett” skrev jag för några dagar sedan.

Om jag bara kunde ana hur rätt jag skulle få.

Detta har varit en av de varmaste och soligaste helgerna i L-å på MYCKET länge, så nog fick jag svettas alltid. Jag vet inte hur många liter vatten jag druckit under dessa dagar, samtidigt som jag och mina arbetskamrater fått slita för att gamlingarna på äldreboendet där jag helgjobbat inte skall torka ut. Har dessutom promenerat till och från jobbet (tur och retur tar ca 1h 20min) och idag har jag gått sk ”delad tur” – vilket innebär att man börjar jobba på morgonen kl 7, jobbar fram till 12, och jobbar sedan igen 16-20 – så idag har jag fått promenera till och från jobbet TVÅ gånger. Jädrar vad ’duktig’ jag är – men nog var jag i mer flytande än fast form när jag kom hem för ett tag sedan. Stilla dag på min balkong i morgon och därmed basta! Men, även om det varit varmt och ganska ansträngande har det varit roligt, eftersom jag inte arbetat på det stället på nästan ett år och inte mött mina gamla arbetskamrater på nästan ett år. Jag lär säkert få hoppa in och jobba där fler gånger (har arbetat där till och från – när studierna så tillåtit – sedan 2001).

Trots ett arbets- och svettbetonat veckoslut, har de få stunderna utanför arbetet varit mycket fina. Det flyter på fint nu … i väntan på isberget.


KOMMENTARER: 
Jag har också jobbat inom äldrevård, dock inte nu på några år. Kan tänka mig att du är populär där...Det är varmt här också... fast vad vet jag som sitter vid datorn istället för att exponera mig för solstrålarna. Jag börjar se ut som en medlem i Familjen Addams... / Natricia 4 juli 13:45

Vad du har kämpat! Det är tur att gamlingarna har dig :) / Jenny 4 juli 17:01

Haha... den sången som är så rar. Den kan bytas ut mot något från "Sound of music" t.ex. "Do a deer a female deer, re a drop of golden sun....." hehehe...Jag tror inte det skulle bli särskilt roligt om jag hjulade naken. Mer tragiskt. / Natricia 4 juli 19:21

Hur i hela fridens dar kan det komma sig att vi allihopa hamnar på hemmet helt plötsligt? :) Jag jobbar ju också med äldre i hemtjänst på service hus. Rumpnissar är vi allihopa, som vi brukar sjunga på jobbet ibland hi hi hi! Det är lustigt alltså, alla tre värsta pratgökarna jobbar på hemmet *fniss*, tänk om vi möts där när det är dags att flytta in...tjing för Lulä jag väntar också helst på isberget :)Kram Munin 4 juli 22:51

Gomorron Björn..Så du har jobbat och jobbar lite inom äldre boenden med = ) vi är visst en hel del. Men visst får man sig go skratt och upplever saker med de gamla som gör jobbet värt att göra *tummen upp*Älskar mitt jobb med gamla så därför går jag en utbildning och läser till undersköterska. Fast anställning och högre lön är också självklara skäl, men att ha utbildningen ger en lite mer kött på benen. Ska läsa fram till december sen är jag färdig = )) Ska jobba under mitt sommarlov på ett äldreboende, så man får komma in och känna på att jobba lite under tiden man studerar, det känns jätte skoj. Ojsan vad jag babblar på bara *Garvar*Vad duktig du är förresten som går till jobb själv ska jag nog erkänna att jag helst tar cykeln. Med den tar det bara 4-5 min att cykla till jobb Hmm tänker du väl vilken latmask ; ) nejdå bara skoja men visst tycker jag det är skönare att cykla kommer även hem fortare till mina små änglar.Önskar dig en mildare värme nu har fått höra att regnet är på väg. Mindre skoj för min del för jag bara älskar värmen.Kram /Tanja 5 juli 06:54

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...