torsdag, juli 21, 2005

MARIA FÅR ÅKA TILL SKOTTLAND – TACK OCH LOV!

Har egentligen ingenting alls att skriva här annat än att jag jobbar och jobbar och att min dator fortfarande hänger med. Har dock införskaffat en ny hårddisk (de är otroligt billiga nu) som morbrodern skall få ploppa in i datorn när han kommer tillbaka från Norge. Oj vad skönt det skall bli med en dator som fungerar ordentligt. Just nu kan jag inte använda någon mediespelare och drivrutinerna för ljudkortet har gått åt pipsvängen - jag har snart fått klara mig en vecka utan BBC7 och BBC4 - Hugaligen ... jag klarar det snart inte längre :-(.
Jag har fortfarande väldigt svårt att läsa flera bloggar och min egen är också ganska knepig ... så jag får ransonera lite med nedslagen i era bloggar. Jag är dock snart tillbaka på allvar. Ta det som ett hot eller löfte!


Men jag kan nämna att min förre studiekamrat (numera bara kamrat) Maria från Sjöbotten som hela våren tjatat om att resa till Skottland och arbeta, meddelat mig via min gästbok att hon och vår gemensamma kompis Maja kommer att komma iväg till Skottland. Det blir alltså av ... vilket är en himla tur för dem, eftersom de sett fram emot detta äventyr LÄNGE. Jag gläds helhjärtat med henne. Men jag har sagt att jag skall skicka med en shoppinglista när de reser ... så det är väl bäst att jag börjar grunna på den nu ...


Lauder skulle smaka fint ... Alltså gamla stenkakor med den skottske underhållaren och sångaren Sir Harry Lauder ... inte whiskeyn ;-)
Skottland - underbart. Bodde i Edinburgh mars-augusti 1970. Skulle gärna resa tillbaka för jag hade inte råd att turista annat än 4 st 1-dagsturer med buss. Ny kilt vore kul, men den skräddaren lever väl inte nu. Den jag lät sy är kort-kort (efter mkt tjat, skräddaren lät förstå att alla kiltar når exakt till mitten på knät) och i storlek 32-34 eller så. Det var då, det.Eljest kom jag hit för att lämna ännu en länk, som du kanske tycker är kul - jag tycker det!http://pressylta.com/lankvart/SvenskaInvektiv.htmMustiga uttryck!Så då väntar du på att händige morbror tar sig hem från Norge, förstår jag. Ha det bra under tiden; du har ju fullt upp med arbetet. Lite lindrigare nu kanske, när det inte är stekhett. / Pova 23 juli 06:23

Skottland skulle jag vilja åka till.Landscapet (svengelska) där ska vara bedövande vackert.Härligt att jobba med "gamlingar".Det måste kännas inspirerande,men tungt många gånger.Ha dig en trevliger helg nu,din gamla skivsamlare.Förlåt. Samlare av gamla skivor,menade jag ;-) / Robban 23 juli 11:32

Förbenade dator!:( Utloggad igen...:s:s:sMen alltså, så mycket ditt och datt om Scottland!:P Där jag kommer ifrån är bergen högre, träden grönare, himlen blåare, och det bästa av allt - hos oss är det kvinnor, som bär de där kjolarna, inte män!:DS / Galina 26 augusti 21:26

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...