måndag, juli 04, 2005

DAGEN EFTER …

Dagen efter ... känns det som idag. Jag trodde att jag skulle sova som en stock efter helgens arbete (sov inte så mycket under helgen heller), men efter att ha legat vaken i flera timmar funderade jag kring kl 4 på morgonen allvarligt på att stiga upp. Då somnade jag och fick sova några timmar.

Det är framför allt värmen som spökar. Jag mår inte bra av tryckande värme, och kombinerat med helgens äventyr (inte så mycket arbetet som promenaderna till och från jobbet under skinande sol) har tagit en hel del på krafterna. Jag har haft en lättare huvudvärk hela dagen (som nu börjat ge med sig) och en stelhet i nacken - inte så att jag direkt mått dåligt av det - men jag har varit dämpad och passiv idag. Satt i den sköna skuggan på min balkong hela förmiddagen och läste i gamla nummer av Mojo och Uncut - precis som jag redan igår bestämde att jag skulle göra - men huvudvärken, värmen och stelheten gjorde läsupplevelsen mindre än vanligt.

Trots allt detta känns det fint. Fortfarande. Vart skall detta sluta?


KOMMENTARER: 

:-) / Robban 4 juli 20:21

Moss moss! Svettig?? Vaddå skvallra...jag o Linda? Vi skvallrar väl aldrig? *fniss* Jag som är så tyst och försynt av mig *ler*. Jag "hörde" att du upplevt Lennys trummis du med, ett under att man överlever eller hur? Hon var för jäkla skicklig alltså, vart får hon musklerna ifrån. Jag tror hon solade i jaa...säkert 20 minuter i värsta öset. Jag var alldeles lyrisk...annars är jag väldigt gitarrfrälst men i lördags blev jag trumgalen he he. Lenny hade en otroligt suverän saxofonist också. Är ingen saxofonmänniska alls...men han var otroligt skicklig han med. Ja det blev en lyckad kväll, så all värk och stelhet får vara värt det :) Men snoret gillar jag inte, inte halsen heller....ska nog ta en stor kopp te nu känner jag...lite honung kanske...Jag hoppas du piggnar till snart, det är inte kul att känna sig sådär. Jag har också svårt när det blir så himla varmt....skulle som sagt till stan men det var för varmt jag orkade inte gå ända dit med vagn och allt. Kroppen är lite för tajt idag, huvvet också...Du har smittat mig säkert...:)*host host*Kramisar Munin 4 juli 20:21

Troligen missförstod jag nog isberget jaaa..sorry :)) En annan tänkte längtansfullt på kyla just nu he he. Det har varit lite för varmt för min smak idag...suck aldrig får man vara nöjd.Jaha, så det var det som var det fina i kråksången med klippningen. Blev nästan lite oroad :) Ska man behöva mätas och vägas innan man går till frissan ja då börjar det bli lite väl häftigt liksom...Ättestupan ja, jaa det är inte helt otroligt. Jag tycker nästan att det är så snart...och man kan lika gärna se till att reducera lite mer folk på köpet. Liksom slå två flugor i en smäll genom att ta kål på personalen som jobbar med äldre i samma vepa...Så kändes det i helgen iallafall! På slutänden kände jag det nästan som om det var pensionärerna som hjälpt mig istället :) Snacka om "hasa-fot"... Nä men det var en för jäklig helg måste jag säga...förutom konserten förståss :) Jag hoppas tjejerna sa ifrån idag, jag var inte vaken då he he. För inte ett sånt tilltag från kommunen igen för då säger jag faktiskt upp mig med omedelbar verkan....Att försöka dra in personal, låta 2 ordinarie med särkskilda delegeringar ( typ insulin, sondmatning o s v) arbeta med för kort personal som är vikarier samtidigt som en faktisk långvårdspatient blir hemskickad från sjhs:et är lite magstarkt. Obs, det är eget boende hos oss, seniorboende. Ingen sköterska eller undersköterska på plats på hela helgen. Bara jag och en tjej till som kan ( ej utbildade) för att vi jobbat i 20 år....Huvvaligen säger jag, där gick gränsen! Jag har jobbat 10 timmar per/dag utan rast alls...inte särskilt vettigt. Därför undrar jag om jag verkligen ska utmana ödet med den eventuella förkylningen....tänk om man anstränger sig och blir sjuk hela sommaren sedan, eller smittar någon av de gamla...Nee det lutar nog åt sjukskrivning iaf...Jag får se bla bla bla bla he he he...Kram / Munin 4 juli 23:47

Ta det bara med ro så ska du se att det släpper *Hoppas det iallafall* = )Tar med lätta händer och ger en liten massage, huvud, nacke och axlar.. brukar få stelhet och huvudvärk att ge med sig.Iallafall på mig, blev skadad i en bilolycka 93 där jag fick 5 och 6 kotorna för nära varandra. Med massage så slappnar jag av, stelheten mjuknar och huvudvärken brukar släppa. Bara ett litet tips!Var rädd om dig kram /Tanja 5 juli 07:12

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...