tisdag, juli 12, 2005

HARMONISK DAG PÅ MIN SKUGGIGA BALKONG

Detta har i sanning varit en harmonisk dag. Den kunde inte gärna varit bättre. Eventuellt hade den varit perfekt om jag inte kännt mig lite snorig så här på kvällskvisten, men man kan inte få allt.

Efter att ha jobbat hårt flera dagar så var det så skönt att ha en dag då jag själv bara kan få bestämma över vad som skall göras. Ingen tvätt att tvätta och inga absoluta måsten. Bara vara.

Dock hade jag lovat att ringa ett samtal på förmiddagen, vilket jag också gjorde. Uppskattningsvis kostade det samtalet mig drygt 80 spänn, men det var definitivt väl investerade pengar. Några minuter senare ringde bossen från stället jag arbetat på igår och under helgen och frågade om jag eventuellt var villig att hoppa in och jobba där resten av sommaren, eftersom en av "de ordinarie sommarvikarierna" (konstig konstruktion!) förmodligen blir långtidssjukskriven. Ännu är inget klart, men går allt min väg innebär det att jag inte behöver bekymra mig om sysselsättning resten av sommaren - vilket jag välkomnar eftersom det kändes som ett bra ställe att arbeta på.

Efter en sådan finfin start på dagen satte jag mig i skuggan på min balkong, med kallt isvatten att dricka, hett kaffe, en bunt "Record Collector", en bunt minidiskar och min minidiskspelare samt ett par Sennheiserhörlurar (gratis reklam för världens bästa tillverkare av hörlurar - har använt deras lurar sedan -86). Satt sedan timme efter timme och läste, lyssnade och bara njöt av tillvaron. Dessutom fläktade det stundtals lite skönt också.

Harmoniskt med andra ord. Nästan lite väl harmoniskt misstänker jag. Jag har nog mått lite väl bra lite väl länge så nu kommer kanske en ny trevlig sommarförkylning. Det känns nästan lite så borti hårssen (=i halsen - Nederlulemål). Vi får välan se.


KOMMENTARER: 

Nämen... Man får vara lycklig och harmonisk hur länge som helst utan förkylning. Jag hoppas att du alltid förblir lycklig och harmonisk, du verkar verkligen förtjäna det. Jag ska ha en förhoppningsvis harmonisk dag imorgon, kanske röra mig utanför denna lilla stad, försöka hitta en bokskog eller något. Jag saknar skogar härnere, man förstår knappt hur mycket de betyder för en förrän man flyttar söderut. För mig i alla fall. / Natricia 12 juli 21:41

Vilken superdag du haft. Å varför skulle du inte få må bra länge....hrm. De dummaste ja hört :) Såklart du kommer fortsätta må bra. Hoppas det blir av med jobbet för dej. Fortsätt att må bra nu :) Ha de super / Dolphin 13 juli 17:20

Låter kanonmysigt Björn! / Jenny 13 juli 19:37

"Jag har nog mått lite väl bra lite väl länge..."??? Kan man verkligen må "lite väl bra lite väl länge?:):):) "lite så borti hårssen"???:d Och så finns det "Nederlulemål!?:O:D:S Jag som trodde att pitemål var det värsta som finns...:ds Jag kunde ju knappt svenska när vi flyttat till Älvsbyn, och så fick man höra något som var så långt från den svenska jag var van vid...:dsEeeh, jag skulle hemskt gärna vilja resa dit, jag gillade Älvsbyn väldigt mycket! :) / Galina 26 augusti 20:07

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...